Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En ubåt tittar upp

Skrivet av Malin med Lucas
Hej

Det är inte ofta jag har tid att hamna här men nu skall jag försöka ta mig i kragen. Det vore kul att prata om allt vad våra små 98or gör etc.

Små och små förresten, de är ju stora.

Min Lucas är hela 120 cm lång och väger 22 kg.

Nu köper jag bara stl 122 på kläder och i skor drar han stl 30.

Det kniper lite i magen när jag tänker på att han snart slutar dagis och skall börja i förskoleklassen.

Igår tappades den första tanden och Lucas fick lägga den i ett glas med vatten och nu har den förvandlats till ett guldmynt :)

För er som glömt vem jag är så kan jag fräscha upp minnet lite.

Malin, 34 år

Bor i Västerås, vid Mälaren.

Bor med Lucas pappa igen efter att ha varit separerade i ett år.

Ämneslärare i grundskolan.

Och...har än så länge bara ett barn...

Hoppas det blir fart här inne snart


/Malin
Svar på tråden: En ubåt tittar upp

Hej hej...

Skrivet av  Anna och Matilda
kul att "se" dig igen, självklart minns jag dig.

Ja det är mycket som kommer hända med våra 98:or nu, så snart blir det nog lite fart här inne igen.

Matilda leker ofta skola och har börjat längta dig men samtidigt ääälskar hon sitt dagis, de är ju bara 5 åringar på avdelningen och 4 suuper fröknar. Jag kommer sakna dem enormt.

Hon har ju storebror i 1an så hon har ju varit endel i skolan och känner igen lokalerna och endel personal.

Nån tand har hon inte tappat ännu.

Cyklingen går så där hon bromsar för mycket med fötterna i marken och då vinglar det till sen är det lite svårt att "starta", men hon kämpar på eller helt enkelt struntar i det.

Vi tänkte försöka öva lite på simning och klara sig själv på toa när hon bajsat(det är ju inte samma koll i skolan med vem som är på toa).

Skönt att höra att ni bor som en familj igen och att det kanske kanske kommer tillökning så småning om.

p.s har du nån kontakt med Jennie och Tintin??undrar så var de tog vägen
 

Lääängesen

Skrivet av  Elsas mamma
var det...
Jag är här och läser då och då men har inte skrivit något här på väldigt länge.

Kort presentation av mig:

Marianne 36 år bor i Göteborg och jobbar som förskollärare.
Gift med Anders och har Elsa 5.5 år och Elvira 20 månader.

Som sagt så börjar mycket kretsa kring 98:orna igen nu inför skolstarten. Jag känner mig ganska lugn faktiskt men det kanske kommer. Den största oron just nu är vilken klass hon kommer i . Dom är bara 4 98:or från vårt lilla föräldrakooperativ och vi vill ju att dom ska hålla ihop. Jag har ringt rektorn och ska få svar om 2 veckor *puh*.
Jag presenterade mig som en "curling-förälder" för henne hatar det uttrycket förresten. Det är väl helt självklart att man vill det bästa för sitt barn.

Nåväl det händer mycket till hösten. Lillasyster Elvira ska börja på dagis jag ska börja jobba igen efter 2 år och söker nytt jobb så det blir ju en förändring och Elsa börjar skolan..... men än är det långt kvar eller hur....??.....

Elsa ja hon är för härlig det är en lugn period nu med henne humörsmässigt och så. För ett år sen tyckte jag hon var trotsig och besvärlig men nu är det -"Ja visst mamma." Hmmm undrar hur länge det håller i sig man kallar ju 6-årsåldern för de första tonåren.

Hon är ca. 116cm lång och väger ca.20 kilo. Hon tränar på att cykla men det är väldigt vingligt. Anders har kunnat släppa lite och då har hon cyklat själv ett par meter. Hon går i simskola och det tycker hon är jättekul. Hon avgudar sin lillasyster och är nog världens snällaste storasyster det har bara varit kärlek från första stund och ingen avundsjuka.
Hon älskar att leka med sina kompisar ute eller inne och då helst med Barbie eller My little Pony. Hon älskar fortfarande att se på film så det måste vi begränsa för att hon inte ska sitta och stirra på Tv favoritfilmen nu är "Hitta Nemo".

Vi tränar oxå stenhårt på att ta av och på alla kläder själv, fixa knappar mm och torka sig själv på toan. Det känns som en bra träning inför skolan.

För 2 veckor sen kom hon på hur man kan ljuda fram bokstäver så att det blir ord så nu läser hon rod överallt där hon kommer åt. Lösa tänder har hon inga men är otroligt vetgirig Hjärnkontoret är en högtidsstund här hemma...

ja det var lite om oss jag håller mest till borta på Viktsnack men som sagt tittar in här nästan varje dag och jag undrar oxå vart Jennie med Tintin tagit vägen och Helene med Elliot *HO-HO* var är ni.....

*KRAM* Marianne
 

Hejje!

Skrivet av  Bea bf 18/10
Roligt att se dig igen Malin!

Och att ni flyttat ihop igen är ju underbart, inte minst för Lucas skull.

Här trillar livet på, jag och min nya sambo väntar bar i oktober, och Niklas skall äntligen få bli storebror som han tjatat om ;o)

Till hösten börjar han i samma skola som storebror Patrik. Spännande tycker han.

Han är 106 cm lång och väger 14,5 kilo....en liten skit alltså...far runt som ett yrväder.
Cykla lärde han sig förra sommaren så nu är det full fart.

Själv pluggar jag numera, läser nätverksteknik och har 3 tentor kvar innan jag är färdig.
Sedan planerar jag att studera på halvtid medans jag är mammaledig.
 

Artiklar från Familjeliv