Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Det är många..

Skrivet av Bea bf 18/10
..man saknar och undrar hur det gått för.

My med fredric t.e.x. hur har det gått för dem?
och helene med Amalia (för hon hette väl Helene?)
och Kerras med Therese
och Mira...har hon fått sin skock med ungar och flyttat till rein-hagen i nordnorge? ;o)
och Vicky och Matilda
och Louise och Abbe
och en hel drös till som var aktiva här då när det begav sig för några år sedan.
Svar på tråden: Det är många..

Heeej! :o)

Skrivet av  Louise, Cypern
Här är vi.
Oj vad aktiva ni varit sista veckorna, kul.
Med oss är det bara bra.
Abbe går i ¨6års¨ som man gör när man är 5år här, ska börja ettan i september, hua. Det är mycket läxläsning här, 2-3 timmar per dag.
Han är 116cm och väger ca 22kg.
En envis kille som inte vill ge med sig, hans pappa klarar av hans knep bättre än mej, kanske beror på att jag ser mej själv i honom!? Hans lillebror Nelle är nu 3.5år och det är fullrulle när dom sätter igång och busar.
Abbe är inte mycket för att ¨leka¨, han ritar och skriver gärna, vill gärna se på tv-video, och spelar game boy.
I höst ska han få börja gå dansskola som han så gärna vill och kanske börja spela nåt instrument, och i sommar gå på simskola.
Har inte lärt honom cykla ännu, tycker det inte är nån brådska med det.
Så är det med det....
Vi ska troligen till Sverige i sommar som vanligt, när det blir som varmast här.
Ha det gott allihopa, kramar
 

Roligt att..

Skrivet av  Bea bf 18/10
..höra ifrån dig!

2-3 timmars läxläsning om dagen låter mycket, det har inte ens min son som går i sexan.
Tänk vilken skillnad det är.
 

Ja just det...

Skrivet av  Elsas mamma
Helene med Amalia henne har jag tänkt på oxå. men vad kul om vi kan börja snackas vid här igen. Vad vi alla måste göra är att skriva här och inte bara läsa Okej?? *LER*
See ya
 

Ja man undrar..

Skrivet av  Anna och Matilda
verkligen vart de tog vägen?

Vad duktig du är som kommer ihåg alla namn men nu minns jag dem alla.

Undrar verkligen hur det är med Helen med Amalia hoppas de har det bra.

Jag vet inget om nån av dem, det är nog dig jag har störst koll på ;)
 

he he

Skrivet av  Bea bf 18/10
..jag kikade efter dig på färjan i helgen, men såg dig inte ;o)

Var ni ute?
 

nope...

Skrivet av  Anna och Matilda
inte ute och inte denna helg som kommer nu men nästa då ska vi ut, åker tidigt på fredag em.

Kanske vi syns?

Vet du att Helena med Andreas(och lilla Pontus)också brukar vara på Lusterö ibland?
 

Lusterö? ;o)

Skrivet av  Bea bf 18/10
Ja, visst är ön lustig men *s*
Ljuste-rö, har jag också hört...men jag visste faktiskt inte att Helena också hängde därute.
 

Ljust Er Ö..

Skrivet av  Anna J, *HV, -13,3kg sedan jan-03*
oop blev lite fel i inlägget ovan.

Vi kanske kan träffas i sommar där ute alla tre med barnen. Jag är där v 30,31,32
 

Japp..

Skrivet av  Bea bf 18/10
Vi är nog ute v.32 och 33.
Skolan slutar inte förrän v 31 :o(

Vi får planera en liten träff helt enkelt.
 

Jepp

Skrivet av  Helena & Andreas
jag har mina svärföräldrar ute på Ljusterö så vi åker också ditt en del. De har sitt hus jättenära Ljusterö kyrka.

Kanske kan vi ha en träff där då i sommar? Det skulle vara trevligt! Visste inte att du, Bea, också brukar åka dit. Vi kanske ses på färjan någon gång då också.
 

Hej allihopa!

Skrivet av  Helena & Andreas
Det var längesedan jag skrev här inne.

Vad kul att det blir lite fart härinne igen, även om jag själv är dålig på att skriva.

Det är full fart hemma hos oss. Skönt att våren har kommit, dörren till trädgården står öppen till långt in på kvällen och barnen springer ut och in, härligt.

Det är snart dags för 6-års för oss också, fast eftersom det inte finns plats i skolan så går han kvar på dagiset ett år till och har 6-årsverksamheten där. De går iväg till skolan en dag i veckan.

Känns som om de börjar bli stora nu våra barn.

Bea, grattis till magen! Vinkar till alla er andra också.
 

Halloj!

Skrivet av  Bea bf 18/10
Inte plats i skolan? Den har jag aldrig hört förr.
men alla sätt är ju bra, så det funkar säkert att vara kvar på dagis också.

Tack för grattiset :o)
 

De bygger ut

Skrivet av  Helena & Andreas
skolan, det är bara en lågstadieskola. De räknar med att den ska bli färdig 2005. Nu har de bara plats till en klass i 6-årsverksamheten, resten är förlagd på förskolor.

Det är lite tokigt för vart 3:e år så får 1:orna börja i ett annex till mellanstadiet så där får Andreas börja 1:an. Men det ska tydligen vara jättebra. Annexet är nybyggt och har fritids i samma byggnad och 4:orna blir stödpersoner och har ansvar för 1:orna.

Ja, vi får hoppas att det blir bra. Just nu tycker jag att det är bra för Andreas att han får gå kvar med befintliga kompisar och förskollärare då han har uttalssvårigheter. Då hinner vi jobba med talspråket i ett år till innan det blir en helt ny miljö med nya lärare och massor med nya kompisar som har svårt att förstå.

Förresten, är det inte dags för en ny Sthlmsträff snart? Även om vi brukar vara få så skulle det vara kul!

Kram på dig också!
 

Hej!

Skrivet av  Anso & Emilia
Jag är också här och kikar ibland, men skriver sällan. Oftast för att jag inte tar mig tid. Har av någon anledning mindre av den varan nu än när Emilia var bebis.
 

Artiklar från Familjeliv