Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Marie med Isabell?

Skrivet av Anna
Var nu på UL i torsdags?
Vilket bf fick ni?
Har ni hört nåt mer från Migrationsverket?
Min sambo har blivit kallad dit i mitten på oktober. Inte jag dock. Misstänker att det är den andra obligatoriska intervjun som ska göras.
Hoppas det går bra...
Kram.
Svar på tråden: Marie med Isabell?

Hej :-D

Skrivet av  Marie med Isabelle -96 + bf 0502
Vi fick en tidigare tid och var på UL 13 sept och det varf helt fantastiskt. Min man och dotter var med och min man fick kämpa med glädjetårarna när han fick se livet i magen. Och krabaten var inte stilla en sekund under de 30 min vi tittade. Barnmorskan vred och vände och tyckte till slut att det kanske kunde se ut som en liten grabb, vi ville ju veta. Hursomhelst såg den frisk och fin ut. BF fick vi satt till den 18 feb, och vi hade trott den 16 så allt väl.

Vi har ju ingen kontakt med Migrationsverket utan det är utlänningsnämnden för vår del eftersom min man är asylsökande och fick nej från migrationsverket och därmed överklagade till utlänningsnämnden. Jag har ganska tät kontakt med juristen som utreder min mans fall på utlänninsnämnden och vecka 42 får vi det slutgiltiga beskedet. Får han nej på asylärendet går det ner till anknytning till mig och då kan det bli intervjuer. Vi är inte rädda, jag är gravid, vi är gifta... det är lugnt.

Ert ärende, är det ett rent anknytningsärende? Eller är din man också asylsökande? Det har du säkert sagt tidigare men mitt minne e inte vad det borde vara :-)Om det är ett anknytingsärende är det säkert hans intervju han blivit kallad till. Ring och hör. Hoppas verkligen att allt går jättebra för er. Hur är det med magen?
 

Fick avslag..

Skrivet av  Mirax
Hej. Vi fick avslag från utlänningsnämnden när jag var gravid i 5:e mån. Vår son är nu 3,5 mån och migrationsverket har tagit upp fallet igen. Så de verkar inte bry sig om att man väntar barn ihop. Fast ni är ju gifta..Vi är "bara" förlovade..
 

Artiklar från Familjeliv