Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sökes: barnfrisör i Stockholm

Skrivet av Elena
Hej!

Är det någon som har ett bra tips på en frisör i Stockholm som har god hand med små barn (2 år) och "blandafrohår"? Håret har hunnit bli ca 20 cm, jag ahr toppat det en gång men känner att det är dags för en ordentlig och kunnig klippning. Jag vill gärna ha någon som är van att klippa barn med krulligt och bångstyrigt hår, för jag vill att det ska bli en så bra upplevelse som möjligt för min lilla plutt eftersom det kommer nog att bli MÅNGA frisörsbesök för henne ;-) Jag skulle också vilja ha lite tips om hur man bäst sköter sånt hår.

Hemma är det kamning framför favoritfilmerna som gäller, annars går det inte.

Tack på förhand!
Svar på tråden: Sökes: barnfrisör i Stockholm

Vi var på

Skrivet av  Mustardseed
Blacknuss hair and care på Kungsholmstrand med vår dotter för ca ett halvår sen när hon var 3.5 och de var supergulliga och duktiga.

De har en hemsida du kan kolla in här:
http://www.blacknusshairandcare.com/
 

Jag nappade

Skrivet av  Duniyaa
på ditt tips av salong och var där idag med min dotter. Tjejen som klippte var jätterar och både jag och min blyga dotter trivdes.
Jag är ganska anti allt som innehåller kemikalier men trots detta gjorde vi faktiskt en sk blowout som är en mildre version av rakpermanent. Man kan ha i den olika lång tid beroende på vilket resultat man är ute efter. Vi hade bara en kort stund för att inte förlora lockarna.
Jag måste säga att både jag och dottern är jättenöjda med resultatet. Nu blir håret mycket mer lättskött och hon kan ha det utsläppt utan problem.
Jag har inte tänkt fortsätta göra denna behandlig framöver men nu får min dotter iallafall en liten paus. Hon tycker verkligen att det är jättejobbigt när jag ska sköta och fläta hennes hår hela tiden.

Köpte dessutom en hel del produkter av märket Paul Mitchell som tydligen ska vara bra för just afrohår.

Tack för tipset!
 

Min man brukar titt som

Skrivet av  Linda m. Agosa,Denzel & Asioya
tätt ta sig själv och ungarna ( 3år och 2 år)till stockholm till ett ställe som heter " AFRO HAIR MASTERS SHARIFF´S BARBER SHOP" Rådmansgatan 59, tel: 08-316420,073-6481092
Dem är enligt oss jättebra och våra killar har ju "blandhår". Lycka till
 

Dit skulle

Skrivet av  Josefine m Junia 12/8-03
jag kunna gå om så bara för det sköna namnet :-)
 

Kolla bakåt bland inläggen!

Skrivet av  Oms
Vi är några stycken som diskuterat hårskötsel på våra afrotjejer o killar (mset tjejer do killar e mkt lättare) kolla bakåt bland inläggen så hittar du masor av tips o ckötsel råd. när det gäller klippning skulle jag nog välja Teddys salong vid Maria torget, de e killar ifrån Ghana o Nigeria o e superduktiga! har dock aldrig klippt dotern på salong, det gör man oftast själv men de med söner går gärna till honom.
 

Artiklar från Familjeliv