Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur många barn är det på erat barns avdelning ??

Skrivet av Jenny m. Tuva-01 & Theo-03
Det ligger till så här .*långt*.
Vi ska flytta den 1 februari o har då satt barnen på överflyttning för ett närmare dagis. När jag kontaktade kommunen om detta fick jag höra att det var LÅNG kö, till det alla dagis i närheten men att vi får plats aug 05. Tillsaken hör oxå att Theo började skolas in nu den 1 november 04, o då jag samma dag som första inskolningsdagen fick veta att vi fått lägenheten ville jag ju avbryta inskolningen o sen skola in honom på det nya dagiset i stället men när det var sådan kö, fick han skolas in, för att sen i augusti börja på det nya dagiset. Men igår fick vi erbjudande om att barnen fått plats på den andra förskolan (finns 2) som vi inte änns sökt från 1/2 05. Hur påverkar det Theo att ha gått 2 ½ månad på ett ställe o sen skolas in på nytt ?! Eller ska vi vänta till aug o skola in honom på den förskolan som vi verkligen vill ha (Det lutar åt det)?!
Och det konstiga är att när jag frågade för 1 månad sedan fanns det ju inga platser, så det känns som om de bara tryckt in mina barn. 22 barn 1-5 år o 3 fröknar är inte det mycket !?!

Snälla ge mig synpukter !!
Svar på tråden: Hur många barn är det på erat barns avdelning ??

vi är

Skrivet av  Jo73hanna
21 barn ålder 2 till 5½ med 4 fröknar 2heltidare & 2 deltidare!
De tycker det är fullt men har hört om ställen som är mycket värre
 

På Amandas avdelning...

Skrivet av  Annica med Amanda 0306
.. är de 14 barn födda mellan 0208 och 0310. Amanda är näst yngst. Det är en helt ny avdelning som öppnade i höstas så alla är nya. Tre heltidsanställda - två barnskötare och en förskollärare.

/Annica
 

Just nu

Skrivet av  Skrållan
är det få barn på vår förskola. SIsta åren , sen vi började där har det varit ca 20-21 barn och 4 fröknar, varav en är kokerska och jobbar i barngruppen. De har även haft en extra vissa dagar och delat denna med anv bredvid. Avd äe syskonavd 1-5.

Just nu är det bara 16 el 17 barn men det kommer fler.
Många små har det blivit också.
 

På alexandras är det

Skrivet av  Katta m Alex010320 & Manda030730
just nu 18 barn men det har vart 20 o kommer bli det igen sen (ett syskonpar flyttade) på 4 tror jag heltidare har inte hört annat. Det funkar kanon bra både från min sida och vad jag förstår från fröknarnas sida med. Dom delar ofta upp gruppen 5 åringarna för sig o 4 åringarna försig osv. Men sen är den lokalen kanon bra för just så här stora grupper. En jättelik hall har dom där dom kan leka nästan alla utan att springa på varandra. Sen finns det målar rum och sen en myshörna och sen ett rum med bilar och sånt där och sen har dom den lilla dockvrån =) med alla möjligt i.. Så det finns ju plats att vara på.. och sen är det ju så att jag tror inte att dom nån gång under hösten vart alla 20 barn, det har vart otroligt mycket sjukdomar så dom to m inte har kommit igång med dom saker som ska göras.

Skulle inte oroa mig det låter mycket o när det är så många med så är det mycket sällan alla är där på en gång.
 

Bara 10 på tre personal!

Skrivet av  Sara med Thyra o Elsa
Barnen är mellan 1 och 3. Lyxigt tycker jag. Men efter jul ska ytterligare sex barn skolas in så då blir de 16, vilket är full avdelning. 20-22 tycker jag låter väldigt mycket på tre personal.
 

11-12 barn på 3,8 tjänster

Skrivet av  Anna
det är väl rätt bra??
uppfattar i alla fall det som väldigt "vuxentätt"
 

22 barn (1-5 år) på 3,75 personal (imt)

Skrivet av  AT med Theo-01 & Tuva 040818
..
 

15 barn

Skrivet av  emelie m Viktor 030203
på 2 heltid o en deltid.
Det är en småbarnsavdelning, 1-3 år.
Alldeles lagom, tycker jag. Det är en en del 15h-barn
så de är nästan aldrig 15st där samtidigt.

Tycker 22 barn/3 personal låter väldigt tight!
Tungt för personalen, jobbigt för barnen.

Hoppas du får någon ordning på ditt dagisdilemma!
 

28 barn 1-5 år 5 fröknar. *imt*

Skrivet av  Cathrine m. Leopold-02 & mini v.29
...
 

Artiklar från Familjeliv