Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hjälp! Luciafirande utomhus på dagis!

Skrivet av Linda m. Tim & Linus
(Även på StorhelgsSnack)

Barnen ska ha luciafirande på tisdag och så långt allt väl. Trodde jag var väl förberedd, eftersom barnen har jättefina tomtedressar med grå fleece.. Men så ska de vara ute!!
Dressarna är för små för att få plats med en massa under, så hur gör jag nu? Är inte stormförtjust i de tvådelade "pyjamaserna" som säljs i butik, men jag har kanske inget val..? Temperaturen kan bli allt mellan 0 och -10, så det behövs ju en del kläder under alternativt overall.

Tips???
Svar på tråden: Hjälp! Luciafirande utomhus på dagis!

Jag hade..

Skrivet av  Sofia*
..tagit på ett ylleunderställ eller så och kanske en tröja, det gör inte så mycket om jackan glappar lite, om den är öppen framtill vill säga. Är den inte det så byt ut den mot en varm tröja. ta på ordentligt runt halsen, på händer och på fötter så klarar de säker den stund luciatåget varar. Dagispersonlen har säkerligern inte planerat att de ska vara ute någon längre stund.
 

Tröjan på dressen..

Skrivet av  Linda m. Tim & Linus
..är en röd polotröja.. *S* Och över det en grå väst i fleece (samma som kanten och tofsen på luvan), så jacka under blir nog inte så bra.. ;o)
Men jag kom på att ungarna faktiskt har vars ett fleeceställ i grått! Kanske kan klura till vars en röd väst att ha över den..

Tack för tipsen! Nä, förmodligen kan de byta om direkt efter tåget till varmare kläder.. :o)
 

Artiklar från Familjeliv