Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

När det kommer syskon...

Skrivet av Annika
Vi ska få vårt andra barn i juli. Då är vår dotter 2.4 år och har gått på dagis ganska exakt ett år (började aug -04)
Vi funderar på att hon ska få vara hemma med mig och bebisen, men när de ska börja igen ( jan -07) har hon rätt att komma tillbaka till "sitt" dagis och "sin" avdelning då??
Eller måste vi söka om plats på nytt??

De varnar för att dagisplatserna inte kommer räcka till framöver, så självklart blir man lite nervös...
Svar på tråden: När det kommer syskon...

Ni måste

Skrivet av  Mia.fskl
söka plats på nytt . Men om placeraen är lite snäll så placerar hon barnen på den gamla förskolan om det finns plats.
 

japps nu plats får ni söka

Skrivet av  L
visst blir det ev förtur till den avdelningen hon varit på innan men inga garantier alls det kan ju vara fullt där
likaså när man ska gå upp från 15 timmars till heltid igen efter mammaledighet med syskon får man lämna en ansökan om dagisplats.
men då får man oftast på samma avdelning man haft men ibland är det som så att de slår ihop 2 st 15 timmars som ett barn och då kan det om oturen är framme och det är riktigt ont om dagisplatser att man får ta en annan plats :/
 

*suck*

Skrivet av  Annika
Det känns som om dottern straffas för att vi ska få ett barn till...
Det sista jag vill är att hon ska komma bort från avdelningen med alla kompisar och fröknar. Hon är väldigt blyg och det tog tid innan vi kunde lämna en glad tjej på dagis.

JAg får helt enkelt ha henne där 15 timmar i veckan, och hoppas att hon + syskon får komma till den avdelningen!

Tack för svar!!
 

Artiklar från Familjeliv