Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur länge är era barn ute varje dag?

Skrivet av karin
Undrar om det är jag som tror förskolan ska hinna mer?! Sonen är ute ca 45 min varje förmiddag och ibland en stund på eftermiddagen om han går till senare än 15. De är alltså ute ca 10.15-11 och 15-16 ibland. Jag tycker att det är så lite. Hur har ni det?
Svar på tråden: Hur länge är era barn ute varje dag?

Tjaa, lite längre kanske

Skrivet av  Hulma m Totil +
De har samling och fruktstund vid nio, håller kanske på en halvtimme? Och sedan går de in en stund före lunchen, som börjar 11:30, så de går nog in ca 11.

Under inskolningen var å andra sidan samlingen ofta lite sen, och det var ofta vikarier, så då tog påklädning och så lite längre tid, det blev sällan mer än en timme ute.

De större barnen som inte sover middag går ut efter lunch (också) om vädret är ok, så då blir det ju mer.

Jag är lite kluven, visst är det bra att de är ute, men det finns ju roliga saker man vill hinna inne också, framför allt pyssel av olika slag.
 

Vi bestämmer själva

Skrivet av  Cecilia med små troll
ganska mycket om hur mycket dottern är ute på dagen. Normalt sett är de ute lagom mycket tycker jag. På förmiddagen är de ute 9-11 och på eftermiddagen 13-15 men på eftermiddagen så sover de små ju inne först så då kommer inte min tös ut mer än en halvtimme för hon sover inne först.
när vi lämnar talar vi om hur mycket hon bör vara ute på dagen eller ifall det är upp till personalen. Detta beror på att hon har svår astma och ibland inte klarar att vara ute i kylig luft och heller inte anstränga sig direkt efter att hon har sovit. behövs det får hon vara inne med någon personal.
 

Vet ej exakt

Skrivet av  :: Tina & Vincent ::
men jag har fått uppfattningen att de är ute ca 60-90 minuter på fm och runt en timme på em.
 

Vi brukar

Skrivet av  Annisan m oktoberpojkarna -02 & -04
lämna barnen ute när vi kommer till dagis. Sen är dom ute tills det är dags att gå in strax före 11. Vi lämnar William vid 9. Sen går dom ut igen efter mellis någon gång runt 14:30 och är ute när vi kommer och hämtar.

Nu när det blir mörkt fort på eftermiddagen händer det att dom är inne istället. Och barnen som lämnas före 8:30 börjar inne. Är det kallare än -15 eller om det spöregnar är dom också inne.
 

Hos oss...

Skrivet av  Lia
... är barnen ute ca 1-1½ tim/dag nu på vintern. När det är varmare ute är de ute mera.
 

ca 8.00-11.15 dagligen *imt*

Skrivet av  willow
 

Artiklar från Familjeliv