Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur skulle ni lösa det?

Skrivet av E.
Hej!

Det är så att jag ska börja studera fyra ämnen på Flextid nui januari, jag har fått kontakt med två av lärarna och vet vilka dagar/tder som erbjuds.
Jag ska även ta körkort under samma period.

Nu till problemet, Min dotter kommer inte att gå på dagis.
Min mamma kan jag "anlita" en dag i veckan, och då kan jag slå i hop skolan och körkortsutbildningen den dagen (hon bor i en annan stad men har lovat att hjälpa till), det är inte alltid så att man måste varapå lektion varje vcka men blir det så så vill jag inte antlita svärmor varje gång heller, för då känns det som att vi utnyttjar henne för att hon är hemma och jobbar natt ibland.

Visst vill hon jätte gärna passa min dotter men kanske inte vid varje tillfälle.

sambons syster går säkert att anlita någongång i bland också, men då endast efter kl 17.

Så jag skulle vilja ha någon som med kortvarsel (veta ca 3 dgr innan) skulle kunna hjälpa oss på lite oregelbundna tider att pasa våran dotter.
Tror ni att man kan hitta någon som skullevilja ställa upp på sådant?
Vart hittar man den personen lättast i såfall.
Vi bor i en relativt stor stad.
Eller vill man ha regelbundna tider alltså bestämda dagar och tider osv.

Vi är unga båda två 21 och 25, och tjänar väl relativt bra så det skulle ju funka om man kan betala någon i bland för att passa våran dotter.

min sambo kommer inte hem förens kl 19.30 varje dag och vilka dagar han är ledig eller jobbar får han veta ca 1 vecka i förväg, så honom går det inte att lita på när det gäller att ta hand om våran dotter då jag "måste" vara borta.



Svar på tråden: Hur skulle ni lösa det?

lite länkar..

Skrivet av  
http://www.babysitternet.de/barnvakt/


www.hemfrid.se
 

Artiklar från Familjeliv