Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ang. dagisplats för arbetslös som får jobb

Skrivet av L
Nu är jag arbetslös och har mina barn på dagis tre dagar i veckan á femton timmar. Har ett jobb på G nu. Får man automatiskt upp platserna till den tid man behöver då, eller måste man ansöka om det någonstans? Ska höra med fröknarna nästa vecka men jag frågar här först för någon vet säkert :)
Svar på tråden: Ang. dagisplats för arbetslös som får jobb

Det bör man

Skrivet av  Anna
få, men jag har läst här att det inte är lika enkelt i alla kommuner. Kolla med den som är ansvarig för barnomsorg i din kommun/kommundel/stadsdel.
 

ja

Skrivet av  Lina
men kanske inte på samma dagis som dina barn går på nu. det beror ju på hur mycket tid det finns över på dagis att utöka med...
 

jag är arbetslös

Skrivet av  norpan
och för mig fungerar det så att jag kan ringa samma morgon och säja att killen kommer till dagis eftersom som arbetslös har jag ju skyldighet att kunna ta ett jobb som erbjuds. Jag jobbar väldigt mycket extra på timmar som kan komma samma dag. Af har informerat om att det har man rätt till.
 

Eftersom du är arbetslös

Skrivet av  Cimex
vet de ju att du förhoppningsvis kommer att få ett jobb snart, och det kan bli från den ena dagen till andra, men tala med dom om det och säg till så fort du vet något.
 

Artiklar från Familjeliv