Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*orolig*

Skrivet av Lizzie
Hej! Jag är ny här på detta forum. Vi har en son på 20 månader som inte kan/vill gå. Han var sen med motoriken från början; satt vid 9 mån och kröp vid 14 mån.

Men inget har hänt sedan dess, han har inget intresse av att ställa sig upp, dra sig upp mot möbler osv. Vi har remiss till sjukgymnast i maj. I mars besökte vi neurologen på östra sjukhuset i Göteborg, och vi pratade länge. Hans tolkning var att vår son är mkt sen, men händer inget på några månader så ska detr utredas vidare. Inget har hänt alls, så nu undrar jag om någon vet hur de undersöker sådant på sjukhuset? Magnetröntgen har jag läst om, men vad är det?

F ö kan jag väl nämna att han var mkt tidig med finmotoriken, är en glad och social liten kille. Han skrattar ofta, äter bra och sover bra. Han trivs på dagis också. Kanske hör det ihop med att han skelar? Han har lapp för ena ögat varannan dag.

Någon som kan hjälpa mig med tankar och åsikter?

Kram Lizzie
Svar på tråden: *orolig*

Min oxå sen

Skrivet av  Madeleine,Brandon-99,bf 2/7-03
Hej
Min son var sen med att gå oxå och även med att krypa.
Krypa gjorde han runt 1 årsdagen (april-99)......och då för att det var ett påskägg i andra änden av rummet *ler*
Gick det gjorde han ett tag efter att han börjat på dagis......började på dagis vid 13 månader (maj-99) och gick sina första steg på sommaren.

Jag har skrivit längre ner här "Jag är ny här..." (2003-04-25) så du kan läsa där om hur sen min son är. Det har han fått konstaterat av en psykolog.
 

Artiklar från Familjeliv