Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Familjevistelse på Ågrenska !!

Skrivet av Pruttens mamma
Tackar Malou för informationen ang Angelmans träffen !

Ngn som varit på familjevistelse där ? ( oavsett handikapp ) Hur var det ? Är det ngt som "är värt det" ? Vad kostar det ??

Jag har min bf under samma vecka o vågar inte anmäla mig. Har skickat en förfrågan dock om det återkommer o ska kika in efter lediga platser om jag skulle "råka" föda för tidigt... Jag vill så gärna åka dit ! Varför ska allt krocka i mitt liv ?? :-(
Hoppas på fler tillfällen !
Svar på tråden: Familjevistelse på Ågrenska !!

Ja det var ju synd,

Skrivet av  Malou.
men det måste ju vara spännande att ha ett nytt litet liv att se fram emot.Själv skulle jag vilja ha ett barn till men vågar ej.Vi har ingen diagnos och vet ju inte om det är ärftligt eller ej.
Hoppas att nån skriver och berättar om Ågrenska vistelser!
Kram
 

Vi var där i Januari i år

Skrivet av  Maria
Underbart, fantastiskt och gratis!
Hej!
Vi var där hela familjen i början av året och det var jätte, jätte bra! Det hela kostar inget utan betalas av ditt landsting, så resan, mat, husrum är helt utan kostnad för er familj. Stället ligger fantastiskt i Göteborgsskärgård och barnen tillbringade mycket tid vid stranden för att leta snäckor. Vi vuxna tillbringade en del ledig tid i den vedeldade bastun vid havskanten. Maten var jättegod och personalen otroliga. Min minsting hade inte varit ifrån mig längre än en havtimma men han hade en egen personal som gick långa promenader med honom osv. Föreläsningarna var jättebra som vi föräldrar hade mellan 9-17 och då tog personalen hand om barnen. De var på universeum, åkte spårvagn, hade skola m.m Psykologen och läkare hade syskongrupper dä syskon fick fråga sina frågor och ventilera sina tankar. Jag förstår att med beräknad födelse vid den tidpunkten blir det lite svårt men försök att åka nästa gång tillfälle bjuds för det är n ågot man skulle behöva varje år. Träffa andra med lika svårigheter, äta god mat och barnvakt...ett lyft för hela familjen.
Lycka till med den nya bebisen!
 

Artiklar från Familjeliv