Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fick inte några direkta svar. *långt*

Skrivet av Anina & Steffen
Överläkaren på förlossningen kunde inte säga om Steffens "problem" berodde på förlossningen. Men eftersom hans ph-värde på blodet var så högt så trodde han inte det. Men som han sa att han kan inte säga det med säkerhet. Han trodde att det kan vara något som hade skett under gravidteten. Något som vi inte kunnat märka av.
Men om det var något vi funderade på mer så kunde vi bara höra av oss. Han lovade också att skriva ett intyg till försäkringsbolaget Holmia om dom begärde det, då jag hade täcknat en mamma barn försäkring.

Jag känner mig lite vimsig just nu. Kanske allt detta går över och han kommer ikapp dom andra barnen senare. Men jag vågar inte vänta och se. Kanske är det bara jag som är hysterisk pga det som hände på förlossningen. Sen så frågade han vad Steffens neurlog/barnläkare har sagt om det här med förlossningen och Steffens utveckling. Men hon har ju inte sagt så mycket. Bara ändrat sig från den ena gången till den andra. Så han tyckte att vi skulle sätta hårt mot hårt och mer eller mindre tvinga henne till att svara vad hon anser.

Även om jag inte fick några svar, vilket jag tror att jag aldrig kommer att få, så hjälpte det lite. Han har ju som sagt att vi får ringa om det är något.
Svar på tråden: Fick inte några direkta svar. *långt*

Glömde tacka

Skrivet av  Anina & Steffen
för alla tummar ni hållit för oss. TACK!!
 

Svar av läkare

Skrivet av  Iffa
Hej läste ditt inlägg och är ny här så jag vet ju inte vad det är för problem med ditt barn men jag har själv en kille på 15 år som har en utvecklingsförsening och jag är själv helt övertygad av att den kommer från en kraftiga havandeskapsförgiftning jag hade och att jag ändå fick föda vanligt. Sen var det problem med njurar och urinvägar läge innan han som 5 åring blev opererad men något svar har jag aldrig fått. Hoppas det går bättre för dig för nog tycker jag att vi ska få svar av läkarna men dom vill väl inte erkänna att dom tog ett tokigt beslut en gång. Men även dom är ju bara människor som kan göra fel.
Lycka till
 

Hej Anina.

Skrivet av  Ann m Fanny -99 & Frida -02
Jag blev inspirerad av dig och har nu själv tagit kontakt med förlossningen för att försöka få ett samtal om Fridas förlossning, som var ganska dramatisk. Dels låg hon i kläm ett bra tag så hon hade ett blåmärke över hela ansiktet i flera veckor efteråt och dels var hon mycket snabbandad och fick ligga i kuvös direkt efteråt. Man undrar ju....

Tack för att jag fick modet att ta tag i saken!

Kram
Ann
 

Är glad att jag kunde vara till hjälp

Skrivet av  Anina & Steffen
Själv känner jag att jag inte riktigt vet vad jag försöker gripa efter. Samtidigt som jag inte kan låta allt bara vara.
Tror att vi har ett behov av att känna att vi åtminstone har försökt göra allt.

Även om vi inte kan få reda på vad som har gjort våra barn till dom som dom är. Så älskar vi ju dom lika mycket iallafall.
Skulle aldrig vilja ändra på min kille. Bara hjälpa honom till ett så bra liv som möjligt.

Kram på er och lycka till!
 

Artiklar från Familjeliv