Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En liten uppdatering från oss....

Skrivet av Miss J...
Det var ett tag sen jag skrev här. Har hållit till på epilepsisidan en del oxå sedan vi fick diagnosen.

Lillen har ju varit sen hela tiden, hänger ihop med epilepsin han har.
Har länge gått å väntat på de första stegen å nu.... äntligen!!!! Han går själv!
Släpper både oss å möblerna å så far han iväg :o)
Såååååå otroligt glad att det går framåt.
Visst faller han ibland å är fortfarande lite osäker, men HAN GÅR!

Hoppas det går bra för er andra oxå.

Kram på er!
Svar på tråden: En liten uppdatering från oss....

Nu är det fram med gympaskorna och springa efter

Skrivet av  Millimeterns mamma (0201)
Hej

Ohhh - vad roligt att han har kommit igång med gången - det låter ju underbart!

Själv har jag en presumtiv bergsbestigare hemma, Millimetern klättrar i trappor, i soffan, upp till fönstret. Hon kan också släppa taget och stå några sekunder själv om hon distraheras genom mammas solglasögon eller att ta av sig overallen.

Varje fas har sina för- och nackdelar...nu får du springa efter och passa lilleman...och jag längtar till min lilla bergsbestigare har besegrat K2 (vad det nu månde vara hemma?).

Kramar
 

Jo visst, bra motion....

Skrivet av  Miss J...
..blir det oxå :o)

Känner igen det här med klättringen, ingenting får stå ifred. Men visst är det kul å se.

Snart kommer nog din lilla att fara fram över golvet.
För oss tog det en tid men det va värt väntan.

Lycka till nu!

Kramar...
 

Hon far fram som ett jehu på alla fyra...

Skrivet av  Millimeterns mamma(0201
Hej

Jodå, hon kryper redan i en himla fart över golvet, i trappan osv. Det senaste är att hoppa som en kanin...troligvis så upplever hon att det går ännu fortare att ta sig fram på detta sättet.

Jag har en långkrypare, hon har krypit sedan förra sommaren så snart är det dax att ta sig högre upp (dvs att gå) - men jag vet vi kommer dit förr eller senare. Det var som när hon lärde sig krypa, en vacker dag så kunde hon bara !

Kram
 

Åh så härligt!!!

Skrivet av  Ann m Frida 021021 (& Fanny 990408)
Gissa om vi längtar dit? *ler* Att börja gå själv är verkligen stort, riktigt stort. Först då kan man ju bli lite mer självständig.

Frida går ju rätt bra med stöd och står väldigt bra, men är rätt feg/försiktig så hon vågar inte släppa taget. Hon är 18 månader nu och jag tror att hon kommer att gå inom någon/några månader, faktiskt. Det känns så! :-) Trist är ju att hon inte varken kryper, ålar eller stjärthasar sig alls, hon bara sitter där man sätter henne, såvida det inte är en läragå-stol förstås. Hon kan inte heller sätta sig från liggande eller resa sig upp. Men det kommer väl...

Kram
Ann
 

Det kommer säkert....

Skrivet av  Miss J...
att gå bra.

Lillen tog oxå en väldig tid på sig att krypa (ordentligt) men när han väl kom igång gick det knappt at få stopp på honom :o)

Sen är det ju oxå så att många hoppar över det där med krypandet å ställer sig upp å går direkt istället.
Kanske é det så hon har tänkt göra?! ;o)
Oroa dig inte, det kommer när man minst anar det.

Ha det så bra.

Kram på er!
 

Artiklar från Familjeliv