Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ingen bra dag här!! *Långt igen*

Skrivet av Vuxen och utvecklingshämnad
Jag har inte sovit många timmar i natt eftersom jag har haft ett värkande öra!! Fy säger jag bara!! Så det var bara ringa och sjukanmäla sig på Samhall och hoppas att jag mår bättre på Tisdag (är ju bara där tisdag - torsdag.)

Nåväl, sen ringer jag till vårdcentralen eftersom jag har nedsatt hörsel sen tidigare så det är ju verkligen viktigt att man kolla upp när man fåt ont i öronen eftersom det kan vara nått som kan påverka så man kanske får ännu sämre hörsel och det vill jag inte ha.

Men vet ni vad puckot som tog emot samtalet sa?? Jo, jag skulle avakta det hela!! Hade det inte blivit bättre innan måndag så skulle jag höra av mig för att få det uppkollat!! !! Tack för det!! Jag antar att det är läkarbrist på Vårdcentralen och de bara ta emot det mest akuta fallen i dag.... *Surar*

Så här sitter jag nu med värk i örat :(

Och sen har jag börja grubbla igen (japp jag grubblar mycket, helst när jag ska sova...ältar saker som hänt och oroa mig för andra saker, som igger långt fram i tiden...) på ALLT möjligt som hör till den dignos som jag har fått....

Vilka konserkvenser diagnosen har fått (fast de hade ju ändå funnits även utan diagnos) för min framtid!! För de planer, att bo på landet, jag och min man har, svårt för mig att få jobb i en håla och ta mig därifrån utan körkort....

Och sen så jag dåligt samvete mot min man också, fast att jag vet att jag inte ska ha det. Jag VET att hans högsta önskan att flytta ut på landet (i samma by där han är uppväxt), att ta över föräldragården som har funnits i några genrationer... Och så kommer jag bara att förstör allt detta....

Det bästa, min dröm, var om min man sa en dag, att det gör inget att vi inte kan flytta till landet, vi kan köpa ett hus här istället....fast det kommer han ALDRIG att göra.....

Grubblar om annat också, kommer det verkligen finnas ett jobb för mig (är svårt att få jobb på Samhall eftersom det är många som behöver de allt färre platserna)?? Vart passar jag in i detta samhälle där man ska vara som alla andra? Ska jag våga skaffa barn -risken är ju STOR att barnet får samma funktinshinder som jag och jag vill inte att de ska genomgå allt de jobbiga som jag har gjort (i denna fråga har min svärmor en klar uppfattning: människor med funktionshinder ska INTE skaffa barn, de ska adoptera!! Varför ska de behöva utsätta barnen att få samma sak som föräldrana...)

Plus massa andra konstiga tankar vivrlar runt i min skalle i dag...så jag hoppas verkligen att få hjälp snart att reda ut allt för jag kommer att bli tokig annars....

Nä, nu ska jag nog gå och försöka sova lite. Sen bär det i väg till mina svärisar i kväll. Vi är där varje helg....det tar på krafterna vill jag lova och svärmor vill göra en husmor av mig (har bara söner själv och behöver inte lära upp hennes andra svärdotter som är den här husliga typen)...hon kan inte acceptera att jag INTE vill lära mig handarbete eller nått annat(avskyr att pyssla, min händer är inte byggt för sånt och handarbete är det värsta jag vet) Hon säger: Men snälla X (mitt namn) man kan inte bara göra saker som är roliga, man måste lära sig nya saker också... Det klart att du ska lära dig sy, sticka, virka, å brodera. Hon lyssnar inte på folk utan kör över dem som en ångvält....hon anser att man inte kan tycka annorlunda än henne, hon bryr sig inte, hon kör sitt race....

Det är inga lugna heleger heller, man ska vara aktiv hela tiden... *Suck*. Jag har försökt förklara att jag inte har samma ork att hålla i gång (det är ju därför jag endast ska jobba halvtid...för att kunna återhämta mig) som alla andra, behöver vila mer, för jag behöver ju vara koncenterad till max för att göra saker och ting och det tar på krafterna, men det är ingen som lyssnar!! Så det är ju inte konstigt att jag får mina utbrott på helgerna, när det blir för mycket!! Och då får jag veta att jag ska skärpa mig... Det är inte lätt...

Trevlig helg på er!! Jag ska försöka ha en...
Svar på tråden: Ingen bra dag här!! *Långt igen*

Hoppas du får en bra helg

Skrivet av  Ullet
att du får vila ordentligt o sedan får hjälp med ditt öra. Du har verkligen berikat denna sida genom din närvaro, hoppas du känner det ifrån oss.

Sen kanske din man kan ställa sig emellan dig o din svärmor, så att du slipper bli påprackad något du inte vill göra, tänkte om det är svårt att säga emot.

Håller tummen för dina öron o en trevlig helg!
 

lite sent svar men..

Skrivet av  lene
att din svärmor säger att ni ska adoptera ,kan ju vara så att hon förstår din rädsla rent genetiskt , Men vet att du blir en bra mamma, Att hon vill lotsa in dig i det som hon tycket är viktigt att en gårdshusfru ska kunna Kan ju vara av ren välmenig hon vill ge dig av sina erfarnheter Hon ser nog hur svårt du har , och vilken oro du bär på. Men se din man i henne han vill dig ju väl ,Det är bara att hon som svärmor går lite fel fram Hon har som de flesta utan kunskap för bråttom i sin kan vi kalla det välvilja,
Försök möta henne ta emot hennes gåva av kunskap , men visa att du har egan värden som inte är ditt handikapp
Att bo på landet kan bli bra, du är i en lung miljö och kan hitta vägar du inte sett tidigare vid enbart besök, Kan ni inte testa hur det är. Du jag tro att det kan bli jättebra, det gäller bara att våga , Vilket är svårare för dig än för många andra , Du skriver så fint så mjukt , varför inte skriva där på gården , Samhall i all ära men det finns andra vägar,,
många fina helger, Be din svärmor att läsa om ditt handikapp. Skriv ett brev till henne där du förklarar hur svårt det kan vara när det blir förmycket -
 

Artiklar från Familjeliv