Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu har gubben fått nytt jobb *suck*!!

Skrivet av vuxen och utvecklingshämmad
Då var det färdigt då, min man har, inoffciellt, fått det här säljar jobbet, ska i veckan ner till huvudkontoret i skåne för att göra tester bara för sakens skull, men jobbet är hans....

Jag bröt ihop i dag för det....för jag känner inte för att vara hemma själv hela tiden medan han jobbar borta, vill inte somna ensam eller vakna ensam, vill inte laga mat till mig själv eller äta ensam!!

Så vi har haft en disskution om det hela...jag kan ju inte hindra honom, så är det, men jag sa vad jag tyckte och vi kom fram till en kompromiss...han tar jobbet, men skull det inte alls funka efter ett år, så ska ha byta jobb och det känns ju ganska bra att veta det. Vi måste ju i alla fall prova det hela.....

Flytten lär bli av på sen hösten, vi måste ju få klart stugan först och han kommer inte säga upp sig i från sitt nuvarande jobb förren han har skrivit på för det nya jobbet....och det sker i mitten av agusti...vi har tre månaders uppsägningstid på lägenheten...

Jag ska alltså bli lantis med allt vad det innebär..jag kommer att få flera mil till affären och andra servic inrättningar..inte så kul om man som jag inte har körkort..

Men jag tänker inte lägga mig ner och bli tokig över det..för det finns lösningar för det mesta. Jag har varit inne på att ta förarbevis för Eu moped, men har nu kommit på nått ännu smartare!
Jag ska försöka mig på att ta traktorkort!! Till den utbildningen är det ingen uppkörning, bara ett teori prov och dessutom så får de väll inte gå fortare än 30 km/timme.. Passar mig utmärkt att puttra runt i den takten...

Dessutom får man köra skoter och EU mopeden. Så det känns som det är en bra lösning.Kommer ju bara hålla mig till skogsbilvägar, möjligtvis att jag kanske åker och hälsar på mamma 4 mil bort... Jag ska försöka börja plugga teorin redan i sommar, så jag kan göra provet i höst.Ska ringa och kolla om man kan köpa böckerna via någon trafikskola...

Om jag nu klarar av det, men jag hoppas!! Det andra som kommer att bli svårt är ett få tag nått jobb som passar mig.men det löser sig nog det med.hoppas jag.

Det strular ju till hel del för mig med flytten, nu när jag har blivit lovad den hjälp jag behöver, men det måste ju finnas samma stöd för mig i min nya hem kommun. Jag ska ringa min handläggare på försäkringskassan under semestern och berätta om flytten, så att hon i sin tur kan kontakat den försäkringskassan jag sen kommer att tillhöra. Vore ju bra om hon kunde informera om mig till min nya handläggare som i sin tur kontaktar mig.

Ska också höra av mig till min läkare och psykolog också, tänkte skriva ett brev till dem som jag lämnar i receptionen på Vårdcentralen, de har nog semester.

Även ta kontakt med någon i den nya kommunen för att höra mig för vart jag vänder mig och den utredning som gjorts på mig här under våren gäller även där (vill ju inte göra om det hela, men man kanske måste det om man flyttar till en ny kommun och län?).

Jag ser trots allt fram emot flytten,i alla fall lite, för jag är nog en lantis längst in, men är, som jag tidigare skrivit, livrädd för vad min mans nya jobb ska innebära för mig psykiskt..

I morgon ska vi shopa loss ordentligt då vi ska handla vitvaror och spis med ugn till stugan..det far väldigt mycket pengar när man bygger hus (stugan är nästan lika stor som våran lägenhet är, men fattar ändå inte hur vi ska få plats med allt.) så har fått tagit ett lån.känns inge vidare med lånande pengar..men jag vet att min man har koll på sånt. Jag har svårt för pengar.

Nu ska jag bara att försöka tänka bara en dag i sänder, inte tänka på allt jobbigt som kommer att bli när min man inte är hemma..allt jobb med flytten och städningen av både lägenhet (funderar på att hyra en städfirma som får ta det.jag verkligen HATAR att flyttstäda) och stugan (mycket skit blir det när man bygger.).

Till sist önskar jag er alla en fortsatt skön sommar. Jag är tillbaka här stan i mitten av augusti....då ska man alltså börja flytta så smått....Hoppas att jag även då ser det som jag gör nu...

Svar på tråden: Nu har gubben fått nytt jobb *suck*!!
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv