Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Utebliven mens - klimakteriet?????

Skrivet av Mamma 46
Har alltid haft regelbunden mens - som en klocka med 25 dagars intervall. Nu har mensen hoppat över en gång och ska ha ny mens nästa vecka. Känner fortfarande inga symptom att den är på ingående. Kan det här vara förkänningar av klimakteriet?? Vet någon??
Svar på tråden: Utebliven mens - klimakteriet?????

gravid?

Skrivet av  ~Trixie~ med tre
alltså jag har inte någon erfarenhet av klimateriet, ännu. Har du kollat om du är gravid?
 

Det kan vara...

Skrivet av  Mia med Ludvig 29/12-01
så att ägglossningen har hoppat över. Så kan det göra när man blir "lite" "äldre".
Det handlar om typ för klimaterie.
 

Ja - jag har misstänkt något sådant...

Skrivet av  Mamma 46
Ska höra av mig till gyn om mensen inte kommer nästa vecka. Tack för svar!
 

Du behöver inte

Skrivet av  maria på besök
hör av dig till gyn Ta en grav test om neg Ja vänta o se din mens ska vara så här mot slutet , Skriv däremot upp ditt mens o blödningsmönster nog Och beställ en tid till gyn fram i vinter, Ofta bara en rutinkontroll och man låter naturen ha sin ggr Man får vänja sig vid oregelbunden mens såsom en tonåring, Att det onomala är normalt ,Låna o läs om menopaus , är mitt råd, Om du inte är gravid ,,,villsäga,,
 

Ja nog är det övergångsåldern alltid...

Skrivet av  Mamma 46
Tog gravtest igår (fast jag visste att jag inte var gravid) - fick mens idag. Har tid för rutinkontroll på gyn i januari. Får som du säger vänja mig vid detta. Överångsåldern - jag?? - fattar inte riktigt.... jag som är så ung ;o) (i sinnet) känner mig som 30!!! Tur man håller sig ung - har min lilla 5-åring och min stora 23-åring!!
 

till mamma 46

Skrivet av  maria på besök
ung i sinnet kroppen bara ställer om sig lite inget annat ,
 

Artiklar från Familjeliv