Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Spam, spam, spam...

Skrivet av Boo
Min inbox dräller av dessa evinnerliga spam. Och jag vet inte vad jag skall göra. I början, när jag var ung och dum, så svarade jag på samtliga deras länkar om att unsubscribe, men upptäckte sedan att jag fick ännu fler. Nu håller jag på att stoppa dem via vissa ord i ämnesraden och dessutom så spärrar jag alla nya avsändare.

Men har någon något annat sätt som rekommenderas. Något litet käckt antispamprogram eller någon underbar inställning i Outlook Express. Det är så bedrövligt tråkigt att öppna inkorgen och hitta 27 nya spammail där och samtidigt se att det ligger en 50 i borttaget.

Hjälp!
Svar på tråden: Spam, spam, spam...

Testa här!

Skrivet av  BarbaMamma
http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,152005,00.html
 

Spambayes

Skrivet av  Flu
fungerar perfekt för mig! Det fungerade när jag hade som mest 100 spam/dag, och fungerar lika bra nu med.

Det är självlärande, och kan därför hantera alla möjliga trick som spammarna försöker med.

Dessutom, om det råkar göra fel, så lär det sig när du talar om att det gjort fel.

http://spambayes.sourceforge.net/
 

Gratis? Annars är K9 det. Imt

Skrivet av  Moder Svea

 

Gratis, såklart. imt

Skrivet av  Flu
.
 

Jag var tvungen

Skrivet av  cammis
att byta min mailadress, hade adress på telia och blev dränkt i spammail, lade ner den adressen och upprättade en helt ny.
Sedan skall man akta sig för att lägga ut sin adress på nätet, och inte svara på spammail som man får.
 

Så här gör jag

Skrivet av  Nicke
Jag får själv väldigt mycket spam i min mailbox och använder följande:

- SpamPal (gratisprogram) www.spampal.org
Stämmer av mail mot svarta listor på nätet. Med hjälp av olika plugins stoppas 95 % av all spam innan de når Outlook (eller vad man nu har för mailklient).

- PopTray (gratisprogram) www.poptray.org
Kan regelbundet (typ var 10:e minut) kolla din mail och automatiskt rensa bort alla spammarkerade mail från servern så att du ens slipper höra talas om dem. Med hjälp av SpamPal plugins kan du ändå ha sparat all mail på hårddisken som du kan läsa om det nu begås misstag.


 

Artiklar från Familjeliv