Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mobiltelefon när man redan har abbonemang

Skrivet av Sarah
Hej!

Jag tänkte överraska min pojkvän med en ny mobiltelefon i födelsedagspresent. Är det någon som har bra tips för ca 2000-3000 kr, en lättanvänd telefon (han använder mest till kortare samtal och SMS), behöver inte vara något superavancerat men gärna kunna ta kort med och färgskärm (har ingen koll på vad man får för pengarna).
Alla svar emottages tacksamt.
Svar på tråden: Mobiltelefon när man redan har abbonemang

2249:-

Skrivet av  Christopher
Geab säljer en SonyEricsson K500i för 2.249:-

Det är en litet enklare variant av den K700 som jag har och är mycket nöjd med men som kostar 3.200:-

Den har kamera, VGA-upplösning, radio, MP3-spelare, kalender etc. Låter som ett rimligt köp med ledning av det du har sagt. Det extra man får med K700 är betydligt mera internt minne (behövs om man verkligen vill använda MP3-spelaren), högre upplösning på skärmen och Bluetooth. Om han nöjer sig med en enkel sak kan nog K500 vara vettig.

Ett alternativ kan vara T630, som är en förbättrad T610. T610 var i och för sig också en bra telefon. Jag hade en sådan tidigare och dess svaga punkter blev förbättrade till T630. Den har dock sämre upplösning på kameran men har Bluetooth och är något billigare. Det låter dock som om han har mera nytta av en bättre kamera och att ett par hundralappar där skulle vara värt det.
 

Dottern köpte precis

Skrivet av  Signe
en ny telefon. Siemens XCV70, vet inte vad den kostar ren men låst på kontantkort kostade den 1415:- och jag tycker att hon fick mycket för pengarna.
Bra kamera men videoinspelning, kalender och annat krafs. Är inte så inssatt i mobiler men när man läser tycker jag man får mycket för pengarna när man köper Siemens och enlg. affärspersonal krånglar dessa mindre än andra. Dottern har ju tittat runt på vad kompisar har ett tag, hon har ju sparat en tid nu och har haft tid att luska runt, och hon är himla nöjd med vad hon fick mot vad andra har.
 

Artiklar från Familjeliv