Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

XP och omaktivering

Skrivet av Annika60
Någon som testat att aktivera om XP på en annan dator? Problemfritt?

Jag har alltså skrotat en burk som haft XP Home installerat och har installerat om samma XP på en annan av husets burkar, men har inte testat att aktivera än.

Pyttemjuk meddelar på sina supportsidor en massa bjämmel om att "det går att aktivera om XP på ny dator om det tas bort från den gamla, beroende på vad som står i licensavtalet" men finns det en nu levande människa som nånsin läst de där avtalen??
Svar på tråden: XP och omaktivering

Har inte läst avtalen...

Skrivet av  Dex
... men installerat om har jag gjort! Om det inte funkar får man ringa upp Ms och få en upplåsningskod... inga frågor eller så, bara att ringa!!
 

Helt ok

Skrivet av  Annifey
Jag har gjort just så men eftersom det just var på en ny dator så fick jag ringa microsoft. Där talade jag om att jag hade bytt dator eftersom den gamla stendog och sen fick jag en ny aktiveringskod *ler* Inga problem alls.
 

tillägg...

Skrivet av  Annifey
det där med "enligt avtalet"... Om du har oem-version får du inte installera det på en annan dator, då gäller särskilda villkor men i övrigt är det fritt fram.
 

Inte utan att ringa

Skrivet av  cammis
Microsofts kundtjänst. Funkar aldrig med koden som finns klistrad på datorn när man skall installera om. Inte för mig i alla fall.
 

Tack allihop!

Skrivet av  Annika60
Jag tyckte väl det borde funka, men funderade på att spara resterna av den slaktade burken som bevismaterial att visa upp :-).

Vi har behållit alla delar utom chassit och det trasiga nätaggregatet...

Operativet är inköpt separat så är ingen OEM-version.
 

Artiklar från Familjeliv