Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Köpa ny mobil, men vilken?

Skrivet av Anna
Är det nån här som nyligen köpt en ny mobil som ni är nöjda med och kan rekommendera?
Jag har haft en Ericsson T610 ett tag och är sugen på en mobil med lucka istället och utan kamera för nu har jag en så bra digitalkamera ändå.
Jag funderar starkt på att köpa en Samsung x460, den är snygg och liten och verkar allmänt enkel tycker jag.
Nån som har en sån och har synpunkter, positiva som negativa?! Eller om ni kan rekomendera en annan bra enkel mobil för 1000-2000 kr sisådär.
Svar på tråden: Köpa ny mobil, men vilken?

Jag har en

Skrivet av  EllaBella
samsung x460, och den är jag nöjd med, bättre än siemens och nokia som jag har haft tidigare. Bra menyer, och det jag gillar mest är att den är så liten!, och jo, på siemens hördes signalen jättedåligt, fast jag hade hög volym på den (polyfona) samsungens ringsignaler hörs mycket tydligare!
 

Kan inte en mobil bli för liten?

Skrivet av  Anna
Jag undrar om det kan vara någon nackdel med en så liten mobil, tex att den blir svår att hålla i och slå nummret mm? Jag har ännu inte bestämt mig, men jag är grymmt sugen på en x460, den är så snygg och verkar så enkel och smidig.
 

Nää! :-)

Skrivet av  EllaBella
jag tycker inte den känns för lite, iom, att den är utvikbar är det ändå en stor skärm och knapparna är också stora och lätta att trycka på. det ända för mig är att jag är ovan med utvikbar telefon...
 

Kan inte en mobil bli för liten?

Skrivet av  Anna
Jag undrar om det är någon nackdel med en så liten mobil, typ att den blir svår att hålla i och slå nummret när man ringer osv, vad tycker du?
Men, jag är grymmt sugen på en x460, den är så snygg och verkar så enkel och smidig, inget onödigt tjafs.
Jaja, jag får se om jag kan bestämma mig den här veckan för jag behöver verkligen en ny mobil.
 

En undran till!

Skrivet av  Anna
Jag undrar om det är någon nackdel med en så liten mobil, typ att den blir svår att hålla i och slå nummret när man ringer osv, vad tycker du?
Men, jag är grymmt sugen på en x460, den är så snygg och verkar så enkel och smidig, inget onödigt tjafs.
Jaja, jag får se om jag kan bestämma mig den här veckan för jag behöver verkligen en ny mobil.
 

nöjd,

Skrivet av  EllaBella
Som sagt jag är nöjd (har svarat ovan om stl) och det verkar ju som du är ute efter samma slags telefon som jag var:
liten, snygg, enkel, utan onödiga krusiduller.. (digitalkamera och MP3 har jag redan...)
Men jag ska fixa mig en rem till den...
 

Ericsson Z600

Skrivet av  Mats
Har precis köpt mig en Ericsson Z600. Den har lucka, kamera, kalender mm ... man kan dessutom ringa med den! :) Mkt nöjd än så länge.
 

Artiklar från Familjeliv