Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ensam

Skrivet av Mamman
Jag är helt ny här på föräldranätet. Jag tycker det värsta med att ha ett handikappat barn är att man
blir så ensam! Är man orolig över nåt som gäller
barnet slås det bara bort av släkt och vänner.
Jag skulle vilja kontakt med andra mammor i liknande situation så man kan prata av sig ibland utan att känna sig som om man bara klagar på sitt barn. Det är ju inte det det handlar om.
Svar på tråden: Ensam

känner igen det där...

Skrivet av  Marie M
... visst känner man sig otroligt ensam många gånger! Jag är jätteglad att internet finns, där man kan hitta andra i samma situation. Själv har jag en son på drygt 14 månader, som är svårt cp-skadad. Vill du prata av dig med mig går det jättebra, antingen här i snack-gruppen eller via mail: [email protected]
Det är inte alltid jag hinner skriva så mycket, men ändå... Ha det bra!
 

Hej

Skrivet av  Mamman
Jag blev verkligen glad när jag hittade föräldranätet och det här snacket på internet. Jättekul också att någon svarade. Jag mailar och då mailar jag min e-post adress också. Min dotter är cp-skadad, synskadad och med epilepsi. Är det inte det ena med nåt av handikappen så är det nåt med dom andra. Hjälpmedel tar en evighet - om man får nåt! Ändå är hon en glad tjej som charmar dom flesta, precis slutat ettan i vanliga grundskolan.
 

hejsan

Skrivet av  Lotten (Martins mamma)
ifall du vill ha kontakt med många andra i er situation så har vi en mailinglista på kanalen just för cp-skadade barn, du är välkommen till oss isf. så maila mig
[email protected]
du kan gå in och titta på vår hemsida och läsa om några av oss där.
Adress
http://hem.passagen.se/cpskador
kram lotten
 

Artiklar från Familjeliv