Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En undring?

Skrivet av Helen
Ni som har barn som inte kan vända sig själva: hur många gånger per natt brukar ni vända dom?
Svar på tråden: En undring?

En undring

Skrivet av  suzan
Min tjej ligger bredvid mig, annars skulle inte jag vakna och vända henne, utan hon skulle vakna själv. Jag vänder henne ca. 4- 10 , 20 gr. per natt. Ibland gör hon inte annat än snurrar som barn brukar göra. Det har hon hållit på med i ca snart 10 år.
 

Vända sig

Skrivet av  Ewa
Jag kan inte vända min pojke.Han har mycket svårt att somna, när han väl har somnat går det inte att röra honom då vaknar han och sover inte mer den natten.
Jag brukar ligga och hålla honom på ena sidan sen kan han själv lägga sig på rygg när han vill.Han tycker bäst om att sova på rygg.Inte så bra egentligen med tanke på luftrör, sondmat och kräkningar men vad gör man i natt somnade jag klockan fyra och så upp vid halv sju.Han sover väldigt ilte,är det någon som känner igen sig,tips är välkomna.
 

vänder aldrig

Skrivet av  Lotten
Hejsan !
Vi vänder aldrig vår kille och har aldrig gjort. Vi lägger han på vä. sida och sen lägger han sig själv på rygg efter några timmar. Han kan inte ligga på mage eller hö. sida pga. höfterna har kontrakturer, men detta funkar bra ändå han har aldrig haft liggsår . Han har en speciell madrass som ska motverka liggsår.
Och precis som Ewas pojke så vaknar vår kille också och har jättesvårt att somna om , om man skulle röra vid han, kan knappt gå in o titta om han sover förrän han vaknar.
Martin däremot sover bra , bara han får vara i fred sover ca.10 tim / natt, men sover aldrig middag och har inte gjort sedan han var 1-år.
kram Lotten
 

Hej Lotten

Skrivet av  Ewa
Vad är det för madrass du pratade om?
låter intressant, kan man köpa/låna den?
Ewa
 

Hej Ewa

Skrivet av  Lotten
hejsan !

det är en madrass som vi fått från hjälpmedel, det var "syrran" på Hab. som skrev ut den.
det är ganska många år sedan, tror det var 7år sedan.
Men tror den finns än har en kompis som fick den något år senare till sin kille.

Svårt förklara gör ett försök: Den är sydd i kanaler på tvären med ca. 25cm emellan sen en söm , rätt mjuk fyllning ,( den är ljusblå) . (superskön att ligga på), hoppas du förstår . Den kommer från Hea rehab i Askim , men där står inte vad den heter.
 

Artiklar från Familjeliv