Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ny på denna sida....

Skrivet av Anna
Hej!
Mitt namn är Anna och har en dotter på 19 månader som har spastisk dipelgi. Skulle gärna vilja komma i kontakt med någon som har samma problem.
Är ofta inne på denna sida men har ej skrivit så mycket.
Eftersom som min dotter fick denna cp-skada pågrund utav att läkarna klantade sig vid förlossningen så skulle jag gärna vilja komma i kontakt med någon angående detta också... kanske är det fler än jag som råkat ut för samma sak.

Är så glad att jag hittat denna sida.. den har verkligen gett mig mycket...
Svar på tråden: Ny på denna sida....

Välkommen hit!

Skrivet av  Maria L
Min pojke är 5 år och har spastisk diplegi och har nu även fått diagnosen förlängd med "inslag av dyskinesi". Han är naturligtvis världens goaste kille! Han går långsamt med rollator och pratar hyfsat bra. Vi i familjen förstår honom, iallafall.

Vi vet inte när hans skada har uppstått, och jag vet inte riktigt om jag verkligen vill veta det heller. Jag har lite blandade känslor inför det.

Hoppas du ska trivas här, och fråga bara om det är något du undrar.
 

Hej Anna

Skrivet av  Malin och Tove
Och välkommen hit.

Jag brukar inte heller skriva så mycket, men brukar regelbundet vara här inne och läsa.
Jag har en dotter som är snart 18 månader.
Vi har inte fått någon riktig diagnos ännu, för här ställer dom inga diagnoser förrän barnet är ca 4 år.
Men allt tyder på spastisk diplegi.\'
Hon blev smittad av GBS under förlosssningen, och ca 12 timmar efter så blev hon jättedålig.
Hon fick hjärnhinneinflamation och även en blödning i hjärnan. Vi känner oss också väldigt dåligt behandlade innan,under och efter förlossningen eftersom ingen informerade oss om detta.
Och en odling som togs på mig aldrig skickades på analys mm mm mm.
Det är egentligen ingen som har gjort något direkt fel, men vi fick höra att vi hade haft en väldig otur.
(precis som om det skulle hjälpa).

Många tankar snurrar i huvudet hela tiden
(tänk om...???)

Men livet går ju vidare hur som helst, och vi har ju faktiskt fått världens goaste och gladaste unge.

Om du känner för att prata eller undrar över något så kan du maila mig.

[email protected]
 

Hej Anna!

Skrivet av  Anna
Jag heter också Anna och har en dotter som är 20 månader. Ida har en grav cp-skada efter en 2 timmar lång syrebrist i samband med att jag fick en propp och min moderkaka lossnade, alla symtom fanns där men både ambulanspersonal och läkare iognerade dem, vilket resulterade i ett katastofsnitt. Förstår precis hur du känner dig.Tänker ständigt på Varför dom inte trodde på vad jag sa???. Till råga på allt har stora delar av min jornal förskönats till "deras" fördel vilket känns fördjävligt! (ursäkta svordommen).
Ida är världens goaste tjej och har gjort stora framsteg de senaste månaderna. Du får gärna höra av dig om du känner för att prata lite.
Stor kram Anna
 

Glömde adressen!!

Skrivet av  Anna
Jag glömde ju att ge dig min adress så här är den:
[email protected]
 

Artiklar från Familjeliv