Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En till med diplegi

Skrivet av Elenor med Sol
Hej alla! Idag har Sol träffat barnneurologen och på stående fot gav hon diagnosen diplegi, men lite större påverkan på vänster ben. Inget snack om saken. Det känns bra att få bekräftat det vi redan tyckte oss veta, trots att det tagit ganska lång tid. Det förändrar ju inget i sak, men vi kan jobba mer konkret utifrån en diagnos och framförallt kan man förklara på ett annat sätt för folk runtomkring som frågar.
Svar på tråden: En till med diplegi

Ja det känns alltid bra att veta.

Skrivet av  Mollis med Julia
Vad skönt att ni fått bekräftat det ni redan vet även om det inte är roligt att det är så.
Julia har inte fått någon CP-diagnos men neurologen säger att hon är närmast en tetraplegi. Hon är inget solklart fall eftersom hon varken har tonusväxlingar eller spacticitet men dom lärda säger ju att i stort sett alla hjärnskador man fått i tidig ålder är CP-skador.
Vad synd att ert landsting inte betalar för Move&Walk för annars tror jag att det hade varit kanon för Sol att komma dit. Men det är ju mycket pengar om man sk betala själv.
Vi åker ner på måndag på en fyraveckorsperiod igen.
Hoppas att Sol snart mår bättre och får komma hem från sjukan!
Kraaaaaaaaaam!
 

Vi börjar också träna på måndag

Skrivet av  njila, noah och simon
fast i Solna.
Lite synd. Skulle vara kul att träffa dig och Julia!
 

Hej!

Skrivet av  Mollis med Julia
Ja det är ju synd att vi är på olika ställen. Vi skulle ju jättegärna vilja träffa er med.
Lycka till med träningen och hoppas Noah hinner bli bra tills dess.
Kram!
 

Hej Mollis och Julia

Skrivet av  Marika
Vi skulle också ha åkt ner till Nässjö nu men tyvärr fick vi skjuta på det. Min stora kille ska utredas på BUP nu i mars och det fick gå före. Hade varit jätteroligt att äntligen få träffas men vi hoppas att vi kommer med nästa gång. Jag har sökte en del fonder och fått ihop pengar till i alla fall ett tillfälle. Vill bara skicka över ett lycka till. Vi kommer nog ner på en konsultation någon gång under mars. Kanske vi ses då.
 

Hej Marika

Skrivet av  Mollis med Julia
Vad synd att ni får skjuta på er träning men det är ju så att det ibland kommer annat i vägen. Men kommer ni ner på konsultation så sök gärna upp mig! Vore ju jättekul att träffa er! Jag är där dom två första veckorna och sen tar min sambo två veckor. Vill du se hur vi ser ut så finns det bilder inne på Julias hemsida. Länk finns i mitt info.
Ha det så bra och kanske vi kommer dit samtidigt nästa gång.
Kram!
 

Artiklar från Familjeliv