Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Efterlysning!

Skrivet av Nissa, Rebecka dec02 + Manfred 28/9
Med jämna mellanrum så bruakr ju diskussionen om barnkläder dyka upp här. Då är det alltid några som säger sig ha (relativt?) lätt att hitta färgglada och roliga pojkkläder, men det brukar inte vara lika lätt att få veta VAR man hittar dessa kläder.

Jag tycker att de pojkkläder som finns på Lindex och KappAhl för det mesta är riktigt tråkiga. HM och Åhléns är det lättare att hitta roliga kläder på, men långt ifrån lätt. Kanske är jag för kinkig? Eller bor jag i en för liten stad?

Så min efterlysning gäller var man kan hitta klarblå, klarröda, knallgröna osv pojkkläder. Jag är trött på marinblå och grå träningsoveraller!!!!
Svar på tråden: Efterlysning!

Hmmm...

Skrivet av  Jenny RE
Var på HM och KappAhl idag och letade kläder till 1 1/2 årige sonen. KappAhl la jag ner direkt, tycker de har fula barnkläder på både pojk och flick. (Att det över huvud taget delas in i kön är ju... Morr. Men det är en annan historia som vi kört åtskilliga varv här redan.)

Nåja. På HM hittade jag några orangea, röda och klarblå tröjor på pojk som var rätt OK. Gick över till flickavdelningen och letade istället. På det mesta står det ju GIRL någonstans mitt på och det tycker jag känns onödigt (lika onödigt som om det står BOY). Men några fina undantag fanns faktiskt. Randigt i klara färger, en jättefin polotröja med fjärilar och "snurrmönster". Regnbågsrandigt verkar inne också och det passar mig utmärkt :-) Om man har tid att leta ordentligt så finns det ett och annat... Nedtill blir det jeans, jeans eller... jeans...

Störigt dock att jag måste ta två storlekar större på flickavdelningen! (En tröja stl 98 på flick är som en pojk-86:a... Och tighta byxor så in i *******!)

Annars brukar jag helst handla på second hand (sjyssta 70-talshistorier!) Men det är nog begränsat till storstäder är jag rädd. (Fördomsfullt nollåttatänk eller stämmer min misstanke?)

Det är ju för trist att man ska behöva vända ut och in på sig bara för att man inte vill att ens barn ska se ut som en gråsten/gräddbakelse...
 

Lite fördomsfullt....

Skrivet av  Martina med Benjamin -00+Victoria -02+bf 21/6
Här hos oss finns i allafall flera ställen där mn kan få tag i begagnade barnkläder.Vi bor i ett litet samhälle ganska långt i från en större stad.
 

Polarn

Skrivet av  ella
Jag tycker att polarn och pyret har fina kläder.
 

Jag brukar...

Skrivet av  Lena
köpa mest på nätet. T.ex. på busigabarn.com eller elitkids.se. Det finns säkerligen fler ställen!
 

köpte en klarblå...

Skrivet av  lisa
...tröja med kul tryck på på KappAhl för 2 dagar sen. Det är en stor bil (typ en VW bubbla) som åker ner för en backe på hela framsidan. Ärmarna är mörkblå och själva tröjan är klarblå. Detta var i storlek 98.

Jag såg också att det fanns tuffa oranga tröjor med skateboards på, det var en liten rad med brädor mitt fram på tröjan ganska diskret och snyggt. Men jag tror att det var lite större storlekar eftersom jag stod och funderade på om maken skulle få en sån (ja, jag brukar handla kläder till honom på barnavdelningarna...).

Jag var i Ullared på GeKås i höstas och de hade massor av färgglada killkläder. Rätt mycket röda tröjor hittade jag till min son där. Och billigt är det också :), ingen av tröjorna kostade över 60 kronor!

Jag har en hel del tröjor som jag tror är från KappAhl tidigare i höstas med traktorer och bilar på. De är förvisso lite beigeaktiga i botten, men bilarna är i klara fina färger.

HM har åtminstone haft en hel del röda tröjor tidigare, nu köpte jag iof på mig ett lager när de hade eftersom sonen klär så himla bra i rött...så jag vet inte om det finns där nu.

 

Lingon & blåbär har ju sitt bassortiment...

Skrivet av  Superwoman
...om man gillar "legofärger". Kanske inte så himla roliga men färggranna :-)De kläderna är ju tänkta att vara unisex men sen har de även mer typiska pojk- och flickkläder fast då är det mer konventionell färgsättning på pojkkläderna.

Ett bra tips annars är att leta på rea i olika butiker. Pojkkläder i ovanliga färger hamnar ofta i reasortimentet (vi är tydligen inte så många som uppskattar sånt) och då kan man ju göra verkliga fynd!
 

på www.juliet.se

Skrivet av  Charlotta
hittar man mysiga velourkläder i alla färger. Sen så struntar man blankt i hennes uppdelning av pojke/flicka. Det går oxå bra att be henne sy upp i andra färg komb. iallafall tidigare.

lycka till.

sen så tycker jag pop bas trikå tröjor utan tryck är bra. Min son har turkos, rosa, rött, och även blått därifrån :)
 

Artiklar från Familjeliv