Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

treacher collins är det vår dotter har

Skrivet av AA
nyss hemkomna är vi ja inte dottern för hon ligger på neo.
Är det någon här som fått ett barn med TC.
Vi fick en chock visste inget alls men nu börjar vi vänja oss.
Vi har mkt jobb framför oss och inget blev som vi tänkt oss.
Svar på tråden: treacher collins är det vår dotter har

Grattis till dottern!

Skrivet av  Ann m Fanny 990408 & Frida 021021
Vi har inte samma problem som ni, men även vår tjej kom för tidigt och fick ligga på neo men hennes "syndrom" har ingen kunnat fastställa ännu.

Jag vet hur ni känner er, det är hemskt, man är så oförberedd. Men på något konstigt vis vänjer man sig vid allt, även de svåra sakerna i livet. Frida är nu 7,5 månader och världens goaste. Vi vet fortfarande inte mycket om hennes framtid, men det spelar mindre och mindre roll. Hon är ju den hon är ändå. *ler*

Frida har knapp på magen och ska hjärtopereras i höst. Hon har varit med om massor av undersökningar och märkliga provtagningar, man lider med henne varje gång. Men det blir ju ändå bättre med tiden.

Be om kurator/psykologhjälp om ni inte redan fått det och prata mycket med era nära och kära. Vad jag förstår så innebär syndromet inga begåvningshandikapp och det måste ju kännas skönt ändå. Jag tror säkert att man kan operera det mesta av hennes problem så att hon kan få ett väldigt bra liv! Det är väl nu, de första åren, som blir de jobbigaste. Och det är samma för oss, misstänker jag.

Hoppas ni hittar andra som har barn med samma problem, det kan nog hjälpa väldigt mycket!

Kramar
Ann
 

Grattis till er dotter!

Skrivet av  anne.h m fyra perfekta barn!!!
När jag läste om TC var jag ju naturligtvis tvungen att söka å det på nätet och fann en underbar historia, vill du läsa den finns den här: http://whick.com/katie/

Berätta gärna mer om er dotter!

(((KRAM!)))
/anne.h m bla Christian, 3½ år [ds]
 

Har också hittat en sida.

Skrivet av  sömnlös
http://www.treachercollins.org/main.html
 

Artiklar från Familjeliv