Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Trisomi 13 (Pataus syndrom)

Skrivet av Ajis
Finns här någon annan förälder/anhörig med erfarenhet av barn med trisomi 13? Jag och min man har alldeles nyligen fått och sedan förlorat en liten son med denna kromosomavvikelse. Det har förståss väckt mycket känslor och många frågor hos oss. Därför skulle jag gärna vilja höra om andras erfarenheter av trisomi 13 (och andra liknande syndrom). Hur fick ni veta att ert barn var drabbat? Hur har det gått för er och barnet? Hur har sjukhus och andra hjälpt er? Har ni kontakt med andra föräldrar/anhöriga med erfarenhet av det här? Hur har ni gått vidare? Ja, frågorna är många som sagt. Hoppas någon som befunnit sig i en liknande situation kan ge något svar.
Svar på tråden: Trisomi 13 (Pataus syndrom)

18

Skrivet av  Lotta med ängeln Hugo
Du efterlyste mig såg jag, fniss. Vi fick Hugo. Trisomi 18. Mina erfarenheter delar jag gärna med mig av. Hugo blev 18 dagar gammal. 18 underbara dagar. 18 liknar 13 i många avseenden om jag har fattat det hela rätt. Kolla min info och hör gärna av dig. Vi änglamammor behöver varann. Många kramar på dig.
Bra att du skriver. Det är ett jättebra sätt att "gå vidare" tycker jag.
 

Tack för ditt svar!

Skrivet av  Ajis
Jag är så glad att någon vill dela med sig av sina erfarenheter, och jag har också förstått det som att 13 och 18 liknar varandra. Jag tar därför gärna kontakt med dig framöver, när det lugnat ner sig litet för oss. (Än så länge är det så mycket praktiskt att ordna med.)
 

Artiklar från Familjeliv