Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

orolig blivande mamma till trolig down syndrom

Skrivet av Simons mamma Eva
Hejsan alla!
Idag för fyra månader sedan föddev vårn älskade och efterlängtade lille Simon, men tyvärr dog han i min mage när jag var i v 34. Han var jätte fin, och han såg helt normal ut. Ingen trodde att han hade någon kromosom förändring. Men de tog ett hälsensskrap för att utesluta det totalt. Hans dödsorsak vissade sig vara en annan. Hans kromosom odling blev misslyckat så de fick inte fram något svar. Nu är vi gravida igen i v 6. Vi hant glädja oss i 19 timmar sedan ringde våran läkare och gav oss besked om våra prover. Min man prover är inte bra. Han har avvikelser på kromosom nr 21. Down Syndrom! Är där någon som kan ge oss lite info om hur all utredning går till, vad kommer vi att få gå igenom? tacksam för svar!
Svar på tråden: orolig blivande mamma till trolig down syndrom

Hej!

Skrivet av  Nikki
Vad har eran läkare sagt? Antar att han pratat om fostervattensprov? Där kan man ju se om barnet har någon kromosomavvikelse. OM så är fallet så måste ni själva besluta om ni vill fullfölja graviditeten.

Vår dotter har Downs syndrom och hon är en härlig liten tjej på 4,5 år. Vi visste inte att hon hade Downs syndrom förräns läkaren sa att de misstänkte det då var hon 3 dagar gammal. Hela min värld rasade samman!!!!!! Men allt som tiden har gått så har min dotter visat mig vilken underbar tjej hon är! Hon har visat oss att hon gillar livet och hon är en pigg och glad tjej för det mesta MEN hon kan också driva mig från vettet ibland (tillsammans med sin bror *S*)

Lycka till

Nikki

P.s Kolla gärna in min dotters hemsida, adressen finns i min info! D.s
 

Hej Simons mamma!!!!!

Skrivet av  Nikki
det verkar OMÖJLIGT för mig att få iväg ett mail till dig!!!!!! Jag skrev ett långt mail häromdagen men precis när jag skulle skicka det så blev det strömavbrott och nu så har jag tyvärr råkat slänga din mailadress!!!!!! Hör gärna av dig igen!!! Minns inte riktigt vad du frågade om så om du själv minns så fråga gärna igen så svarar jag!!

Kram

Nikki
 

tyvärr kan jag inte ge information

Skrivet av  Sixtens Mamma
om hur en utredning skulle gå till. Jag vet inte för jag har aldrig gjort det. Om jag förstår dig rätt bär din man på förändingar på kromosom 21 som kan ge den mycket sällsynta formen av ärftlig downs syndrom.

Vi har en underbar son med downs syndrom (inte den ärftliga utan den helt vanliga) och skulle inte vilja byta bort honom för alla pengar i världen.

Titta gärna på min webbsida:
http://hem.fyristorg.com/ds/
 

Jag glömde..

Skrivet av  Sixtens Mamma
.. det viktigaste!

Så klart ni ska fortsätta glädjas! Det är ju ett litet växande liv där inne! Grattis!
 

Artiklar från Familjeliv