Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kär och galen -forsättning

Skrivet av Kär och galen
Det här blir bara värre och värre. Nu ringde svärfar och sa att han inte vill bli firad varken på fars dag eller på sin 60-års dag! Undrar egentligen vad hans flickvän sa om det hela. Antagligen att hon inte tänker komma om vi kommer. Tråkigt, nu när han sett fram emot sin födelsedag i 2 års tid...

Dessutom bad han mig att vidarebefodra hans önskan till sambon syster. Jag borde ha sagt nej. Han vågar inte ringa till henne själv. *suck*
Svar på tråden: Kär och galen -forsättning

Hjärntvättad?

Skrivet av  Lena_O
Han verkar inte vara sig själv, om jag kommer ihåg rätt av vad du har skrivit tidigare.

Jag skulle nog hälsa på honom när han fyller år. När man fyller jämna år så får man våldgästa folk.

Ring honom och säg att du INTE tänker prata med hans dotter, att han får ta det själv. Säg att du har funderat över det och att du inte mår bra av att gå hans ärenden.

Kanske har dottern något att säga honom som han inte vill lyssna på, och därför överlämnar det åt dig att ta istället?
 

Jo, det är ju så

Skrivet av  Kär och galen
Det har varit några tysta veckor mellan svägerskan och svärfar och de redde upp allt förra veckan. Eller ja, så gott det gick.

Jag vet inte varifrån han ringde för det var hemligt nummer, men jag skickade ett SMS och skrev att jag tycker att han ska berätta om sina planer själv för svägerskan. Det är ju hans födelsedag och hans uppgift att meddela familjen. Han är nog lite rädd för vad sambons syster kommer att säga, därför tycker han att det är enklare om jag gör det.

Vem behöver kolla på såpor på TV när släkten kan underhålla en? *ler uppgivet*
 

Hemligt nummer också?

Skrivet av  Lena_O
Det ökar på med varningsklockor känns det som... Men han är ju vuxen så det går ju inte att lägga sig i. Däremot markera var man står kanske, och att man finns till för honom när han sedan kommer att behöva er.

Fy så jobbigt!
 

Dags att vara ärlig?

Skrivet av  Malinau
Kanske är det dags att försöka få svärfar åt sidan och vara ärlig med hur ni upplever situationen utan att anklaga? Det är sannerligen inte lätt, men värt ett försök. För frågan är ju om det blir bättre av att bara vänta och se?
 

Mmm...

Skrivet av  Kär och galen
Vi har funderat på ett oanmält besök.

Pratade med svägerskan idag och vi är nästan säkra på att han sagt att vi inte ska komma på fars dag på grund av flickvännen. till mig sa han att det kommer att finnas en massa snickare där och greja med huset så därför skulle vi hoppa över det. Jag ifrågasatte om snickarna verkligen jobbar på söndagar. Så när han pratade med svägerskan (jo, han ringde henne själv) sa han istället att han inte tänker vara hemma på fars dag. Han som alltid varit noga med traditionerna. Vi ska försöka prata med honom och vill han bryta kontakten så tycker vi att han ska säga oss detta i ögonen och utan flickvännens närvaro.
 

Något sådant

Skrivet av  Malinau
Att ni talar med honom utan att hon är med är det bästa. Och kom ihåg, att även om det inte fungerat, så har ni i alla fall varit ärliga och försökt. Om han vänder er ryggen, lämna honom med orden att ni finns kvar om han ångrar sig en dag. Då kommer han tillbaka förr eller senare (troligen med den kvinnan) för han minns vad ni sagt och vet att ni är att lita på.
 

Vi har varit där idag!

Skrivet av  Kär och galen
Åkte dit med sambon och svägerskan. Köpte fika på vägen och kom oanmälda. Han blev glad men det blev knäpptyst när vi kom in och satte på kaffet. Till slut frågade vi om han ville bryta kontakten och han sa att han inte ville det men att det känns jobbigt när vi inte tycker om flickvännen. Vi pratade i säkert 2 timmar och sa att vi vill fortsätta vara en familj och inte splittras på grund av det här. Han höll med i alla fall om att det är mycket flickvännen som driver på.

Anledningen till att vi åkte var att vi idag fick veta av en skolbusschaufför(!) att svärfars flickvän tänker flytta in till honom tillsammans med sin dotter. Det är ju lite fel att vi är de sista som får veta detta.

Tanken var ju från början att de inte skulle flytta ihop förrän hennes dotter gått ut högstadiet, men nu ska hon tydligen flytta i dit redan iår. De har lovat flickstackarn (dottern till flickvännen) att de ska bygga ett stall åt henne och hon får ha en häst om de flyttar dit. Tycker synd om ungen som ska bo där, det finns inte ett barn i hennes ålder i varken den byn eller grannbyarna. Stallbygget ska visserligen betalas av flickvännen men stå på svärfars tomt. Undrar hur de löser det när det tar slut.

I vilket fall som helst så kändes det skönt att ha rett ut allt. Nu får vi se hur storyn fortsätter. Man behöver i alla fall ingen TV just nu eftersom det här är den mest spännande såpan av de alla. :)
 

Så bra

Skrivet av  Malinau
Måste kännas skönt för både er och honom att ni haft det här samtalet.

Hoppas att allt går bra!
 

Artiklar från Familjeliv