Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Barbarn...

Skrivet av mitty
Har diskuterats förr.Men nu inför julen känns det hög aktuellt.nån med erfarenhet att barnbarnen behandlas olika????

Vet att barnens kusin får mkt mer både kläder o tid(Barnvakt) än de egna barnen .Från början reagerade jag inte så mkt på barnvaktandet :De behövde det mer än vår familj.Men nu med fler barn har vi större behov än förr. Men man drar sig för att be om hjälp då jag tycker att svärisarna inte alltid ska behöva barnvakta.

Ska bli interssant att se skillnaden på julklapparna...
Egentligen spelar julklapparna ingen roll,bara "inressant" att se om mönstret fortsätter.....

Nån annan som stött på detta dilemma????
Svar på tråden: Barbarn...

Mmm, åter om min svärmor...

Skrivet av  KmA&V
Hon är såofta barnvakt åt äldsta dotterns barn. De bor på samma gata så det blir väl lättare, mot oss som bor 2 mil ifrån. Och vi vill inte be om hjälp i onödan eftersom svärmor flera gånger i veckan passar kusinerna.
Angående julklappar så har jag ingen koll. Värdet spelar ingen roll, för mig. Och jag vet inte vad kusinernas grejer kostar(och är faktiskt inte intresserad).

När det gäller mina föräldrar tror jag att mina barn ibland får mer än min brors barn. Men det brukar jämna ut sig eftersom min brors familj ibland får hjälp med nån räkning eller nån dyr utrustning(inte bara till barnen)... Och varken jag eller brorsan bryr oss om detta...

Det som gör nåt är väl om det är allt för tydliga skillnader och barnet själv ser att kusinerna får mycket finare saker. Mina barn är för små för att tänka såna tankar.
 

ja, fast det gör inget

Skrivet av  mamma och dotter
Mina barn och min systers barn får ganska olika, både vad gäller barnvakteri och presenter. Men jag tycker inte det spelar nån roll för det är ju upp till mormor och morfar att bestämma hur dom vill göra.
Och mina barn är inte avundsjuka, det tror jag inte dom kommer att bli heller, så länge inte jag som mamma reagerar.
 

Om jag har

Skrivet av  Emma me Elma
Först i vår familj. Där vi inte var vatten värda allt vi gjorde/gör är skit. Våra kussar däremot, GUUUU vabra de är *suckar*

Nu händer det samma med Elma. Hennes kusiner på min mans sida får HUR mkt som helst. HELA tiden.
I helgen tex så var vi på kryss. Då hade Elmas farmor köpt nya badkläder, tofflor osv till dem. Men inget till elma!

Jul brukar vara ont i magen för mig! Specielt när vi ska fira hos dem.
Min mans mormor har ALDRIG varit med o firat oss alls. Hon sa inte ens grattis när Jonny berättade om att vi väntade elma!! Bara "Jaha, o var ska ni bo dådå??"
Elmas kusin fick Baby Born docka med ALLA tillbehör av dem, medans Elma fick en mjuk docka! FY va jag ogillar det!
Inte så mkt än, för nu märker inte elma det så mkt, men jag VET hur illa det kommer att göra henne sen iom att ajg varit där själv!!

Fy, jag har gråtit över detta:(
 

Artiklar från Familjeliv