Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Man ska vara glad för det man har

Skrivet av Ledsen
En vacker dag finns inte mamma där längre, eller pappa eller syskon. Var glada att ni har en familj istället för att klaga på dom. Min svärmor och jag är SÅ olika, men hon är min svärmor och min sambos mamma. Punkt slut. Jag skulle göra nästan vad som helst för att fira jul med min familj...
Svar på tråden: Man ska vara glad för det man har

Ja, jag är glad...

Skrivet av  Margut med 4:an i magen
... att jag har en familj, både min egen och den ingifta. Men det betyder inte att jag måste gilla _allt_ med dem!
Det betyder inte heller att _de_ uppskattar _mig_ eller att de beter sig rättvist mot vår familj, barnbarnen osv.

Jo, jag är tacksam att jag har en familj... Men jag vill inte umgås med dem jämt!
 

Självklart....

Skrivet av  julnöten
ska man vara glad för det man har men alla kanske inte förstår eller vet vad det innebär att inte ha en egen familj, så det får man ju också acceptera. För dom som verkligen inte har kemi som stämmer överense med sin svärmors kemi, dom kan ha ett rent helvete beroende på hur familjesituationen ser ut. Och det är ju meningen att man ska kunna skriva hit då och liksom skriva av sig utan att få dåligt samvete för att man klagar. Men självklart förstår jag dig som kanske inte har en egen familj, jag förstår hur du tänker. Alla människors liv ser som sagt olika ut.
 

och vissa blir inte saknade

Skrivet av  Erika
vissa mammor, pappor, sykon...blir inte saknade när de en gång försvinner. Däremot saknar man det man kunde haft.
 

Håller med dig

Skrivet av  Protan
önsakr mig mesta av allt att få träffa farsan i jul ,men han kommer inte. Han är alldeles för långt borta, tyvärr.
 

Önskar jag kunde

Skrivet av  eva
vara glad men de får mig bara att må dåligt när de inte kan acceptera mig som jag är och behandlar mig som mindre vetande för att jag inte gör och tycker som dem. Tyvärr inga sympatiska människor som förtjänar min glädje.
 

Artiklar från Familjeliv