Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Emot

Skrivet av Jo73hanna
att mona svärisar köpt en våningssäng till pojkarna...med dubbel däng där nere utan att fråga mig...jo de frågade för ca 2 månader sedan om jag ville & jag sa nej, men nu har de köpt...& vi behöver ingen för de ska ta vårat rum som är dubbelt så stort & vi ta deras....Hon blev sur när jag sa nej att jag vll inte ha den...de vet inget om mina/våra planer hur vi planerar rummen....MEN snällt att de täncker på att det bästa är gott!!!! Synd att de bara inte frågar ordentligt.....Kunde gjort som de gjorde med våran julklapp.....ge oss papper & sen så kan vi fundera & komma till svars om vad vi tycker...
Svar på tråden: Emot

Och sen när..

Skrivet av  mint
beställer man sina julklappar från släkt och vänner som om det vore från en postorderfirma??
 

Men det är väl lite skillnad,

Skrivet av  Lotte
man vill väl planera sin möblering själv! Jag förstår Jo73hanna helt, skulle inte heller uppskatta en våningssäng om jag talat om att vi inte är intresserade och har planerat att möblera på annat sätt...

Jag gillar också att få överraskningar i paketen, men inte så stora som möbler, då vill jag ha full kontroll!
 

Men

Skrivet av  Jo73hanna
jag skrev ju att hon frågade mig innan & jag då tackade nej!!!! Den säng de har köpt är för stor för rummet & passar inte alls in!! Vore väl ha varit bättre om vi fått presentkort! Tycker att sängen är för dyr bla är för dyr & vi behöver den inte nu...kanske om ett halv år eller så vart ska den stå så länge??? Vi har redan fått en dyr julklapp från dem & den räcker gott & väl!
 

Då..

Skrivet av  mint
förstår jag dig bättre! Jag är superallergisk mot alla som klagar och gnäller på sina julklappar eftersom jag tycker att hela idén med julklappar har gått överstyr när det handlar om så stora dyra presenter som man dessutom ska välja själv. Är det däremot så att du själv tycker att den var för dyr och att ni hade varit nöjd med den andra julklappen blir det en helt annan sak. Förlåt om jag drog förhastade slutsatser!
 

Artiklar från Familjeliv