Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hiskeliga julklappar

Skrivet av Villrådig 2004
Vad göra? Har fått en ohyggligt ful bordslampa av min mamma i julklapp. Och när jag menar ful så menar jag grotesk, osmaklig, vedervärdig, en riktig styggelse på denna jord!!! Hade tänkt att ringa men drar mej då risken finns att hon frågar om denna tingest. Vad säger ni, ska jag säga sanningen eller bita ihop och ljuga? Jag tror och hoppas att hon inte sett lampan som hon köpte till mej ouppackad (på affären) men jag vet ju inte. Vet inte hur hon skulle reagera så jag lutar åt en vit lögn. Vad tycker ni?

Villrådig 2004
Svar på tråden: Hiskeliga julklappar

Vit nödlögn

Skrivet av  Jo73hanna
den har gått sönder.....(jag tappad en i rena förskräckelsen skämt & sido)
 

Inte ljuga!

Skrivet av  C med 3
Det kommer fram ändå! Bättre vara ärlig för tänk om det kommer mer i samma stil, vad gör du då?!
Sen behöver man ju faktskt inte använda allt man får heller... Man har ju ett val.
 

Hrm...

Skrivet av  Margut med 4:an i magen
Det hänger väl lite på hurdan relation man har.
Om vi fick en hemsk bordslampa av mina eller makens föräldrar skulle vi nog säga att den "var fin, men inte passade hemma hos oss" och be att få byta den.
Eller också säga att vi faktiskt inte tyckte om den! Smaken är ju som baken!
Hon kanske blir ledsen om du är ärlig, men å andra sidan blir hon väl ännu mer ledsen om ni inte använder lampan. Bättre då att byta den till något ni gillar!
:-)
 

Hur ful kan en lampa vara?

Skrivet av  mint
Det låter rätt löjligt att kalla en lampa grotesk, styggelse och vedervärdig! Men om vi nu utgår från att själva lampan är gjort av dynga och skärmen prydd med spya, bör du såklart vara ärlig och säga att du inte gillar den och att du vill byta!
 

jag kanske är en fegis

Skrivet av  35
Men jag är diplomat och vill inte såra. Jag skulle tacka så mycket för den fina lampan och ställa undan den och sen ta fram den när mamma kommer på besök för att glädja henne. trots allt har hon ju köpt den för att vara snäll och inte för att äckla mig. Och när hon inte är hos mig behöver jag inte se den...
 

Artiklar från Familjeliv