Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Inget besök denna jul heller ...

Skrivet av Fru känslig
Hejsan,
Är det någon som har tips på vad man kan göra för att svärföräldrarna (som är väldigt trevliga kan sägas) ska komma och hälsa på? Vanligtvis heter det att det är för långt att åka (16 mil), i år hette det att de inte ville komma när mina föräldrar skulle komma för de vill vara "exklusiva" med barnbarnet, de vill inte sova hos oss när de hälsat på för hotell är så mysigt, de bjuder alltid ut på mat när de kommer för det är ju så smidigt. Är jag konstig som skulle vilja att de sov över hos mig och min man och umgicks lite vardagsmässigt med oss, hälsade på och byggde en relation med sitt barnbarn, åt min mat osv. Till saken hör att de påtalat att vi umgås mer med mina föräldrar och att de vill att vi kommer upp till dem.

Jag har tröttnat, men tänkte att någon annan här kunde komma på något sätt att locka ner dem :-) Jag börjar tro att det är mig de inte tycker om.

Mvh
A
Svar på tråden: Inget besök denna jul heller ...

Kanner igen mig...

Skrivet av  Abbie m. Isabelle och lillan
Mina svarforaldrar ringer aldrig och kommer aldrig och halsar pa...och de bor bara 4-5 mil bort...
nar vi sedan kommer och halsar pa dem sa heter det "Nu var det laaaaange sedan vi sag er", "Var har ni vaaaaarit????" Suck. Lyft luren eller satt er i bilen och kom & halsa pa for bovelen!!!

Sa irriterande...nastan som att de behover en skriftlig inbjudan for att komma over...:-(
 

Tack!

Skrivet av  Fru känslig
Hejsan Abbie,
Trist att höra att vi är flera i samma båt, men det känns skönt att veta att någon förstår.

Jag har sagt till min man att det är han som är ansvarig för kontakten med svärisarna - när jag gjorde det så lyfte i alla fall min känsla av att vara ansvarig för någon del i deras relation med min familj.

Mvh
A
 

Artiklar från Familjeliv