Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

fd svägerska

Skrivet av anonym
För över 1 år sedan var min bror otrogen och lämnade fru och barn för sin nya kärlek. Jag har alltid haft bra kontakt med båda två. Nu hamnade jag mittemellan, så vi gjorde en överenskommelse att det min bror sa till mig skulle stanna hos mig och tvärtom för att det inte skulle bli några missförstånd. Min bror hade ingenstans att bo så han bodde hos oss ett tag. Det visste min svägerska om. Under tiden han bodde här letade han och den nya efter en ny lägenhet tillsammans, Något jag inte berättade för min fd svägerska tyckte att den biten fick min bror sköta helt själv. Jag har även en syster som jag hade bra kontakt med tills då, hon och jag kunde prata om allt. Jag berättade för henne att vår bror skulle flytta ihop med sin nya dam. Då slängde sig min syster på telefonen och ringde till min fd svägerska och berättade. Hon i sin tur ringde och skällde ut mig för att jag inte sagt något. Jag sa då att vi hade en överenskommelse hon och jag och min bror. Tydligen gällde inte den i detta fallet. Jag försökte att prata med henne men hon vägrade att prata med mig, jag hade svikit henne som vän osv. Jag har då ställt upp för henne och min bror sedan 15 år tillbaka, vi har då umgåtts flera dagar i veckan. Den enda personen som hon kunde lita på var min syster som hon absolut inte gillat för fem öre. Hon har ringt en gång för att tala om för mig att jag skulle sluta att ringa till hennes släkt och prata , jag har då aldrig ringt hennes släkt. Däremot har min kära syster gjort det. Ändå fick jag skit för det. I somras pratade jag med henne ( min fd sväg.) jag hade svikit henne som vän då jag tog min brors parti. Hon skulle aldrig någonsin prata med mig mer. Hon hade nya vänner som hon kunde lita på . Jag blev så förbannad , hon vägrade att lyssna . Nu till saken att deras barn inte får ens tilltala mig när vi träffas, sorgligt. Deras barn har alltid varit glada och positiva. Nu när vi träffas så vågar dom knappt hälsa. För den kära modern blir arg då , barnen sviker henne om dom är trevlig mot mig. Behöver råd , jag har pratat med min bror om detta men han vågar inte säga något till henne.Ska jag bara strunta i att dom mår dåligt? Hon är inte ovän med min bror som verkligen har svikit henne. Snacka om konstiga människor.
Svar på tråden: fd svägerska
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv