Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

panik

Skrivet av sabin
jag börjar få lite smått panik när det gäller att få min son blöjfri.han fyller 3 år i december.vi började tidigt för säkert 1 1/2 år sedan med att ha pottan framme och han sprang och kissade i den ibland. vi har verkligen försökt ha en avslappnande inställning till det och har absolut aldrig tvingat honom. säger han nej så har han sluppit.nu har jag en väldigt aktiv och nyfiken son och ofta är det så att han tycker att han inte har tid att kissa på pottan. vi har nu i sommar haft honom naken i trädgården där pottan oxå har stått. vi har påminnt honom emellanåt men nu vill han absolut inte. innan har det varit i perioder där han har velat och ibland inte. nu kan han ställa sig på plattorna och bajsa eller kissa i trädgården.jag hade tänkt ha honom blöjfri innan nästa barn kommer men det är nog rätt kört nu.bebisen kommer om 2 veckor. jag vet inte hur jag ska göra nu.vi brukar sitta och blåsa såpbubblor på pottan och då går det bra men han säger inte till själv att han behöver gå. någon gång säger han till efteråt.några råd??det blev kanske lite luddigt här??
Svar på tråden: panik

Min pojk...

Skrivet av  Anna
har varit precis som din. Han slutade med blöjor nu i sommar vid 3,3 års ålder. Han har inte varit mogen förrän nu. Han höll på bli torr men då kom lillebror då gick allt tillbaka igen. Var lugn det kommer av sig själv. Ingen ide att göra mer än att ha pottan framme och springa naken.
 

Min har fortfarande blöja ...

Skrivet av  Angelica
hela tiden och är fyra år om tre månader! Han totalvägrar att ens prova utan. Nu kan vi ju iofs bara ta bort blöjan och "bestämma" att han ska klara sig. Men med hans storebror var det likadant och den killen lade av från en dag till en annan när han var cirka 3,5 år, så vi har hopp.

Om du har panik, vilken panik ska då inte jag ha :-) (skämt åsido alltså). Lycka till!

/Angelica
 

Sorry, svaret var till Sabin (imt)

Skrivet av  Angelica
...
 

Artiklar från Familjeliv