Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur går jag vidare?

Skrivet av Britta&Olivia
Min tjej är 2 år i oktober. Hon har kissat på pottan sedan hon var 10 månader. Nu är hon jätteduktig både att bajsa och kissa på pottan eller på toalett. Problemet är att hon inte säger ifrån när hon behöver. Om bara vi frågar och ibland säger att hon ska, om vi t.ex. ska ut eller hon ska sova, så fixar hon det jättebra. På dagis tycker dom än så länge att det är okej att påminna henne.

Tycker det är svårt att veta hur jag ska göra. Är det dumt att hon går utan blöja när hon inte kan säga ifrån? Samtidigt tycker jag att det känns som en tillbakagång att börja med blöjor för att avvakta att hon kan säga till själv. Själv vill hon helst vara utan blöja verkar det som. Vad tycker ni?
Svar på tråden: Hur går jag vidare?

Det är "bara" att fortsätta

Skrivet av  Rosa
påminna. Rätt vad det är "sitter" det och hon kommer att börja tala om själv. Min dotter slutade också i tvåårsåldern med blöja och vi fick påminna henne i ett par månader, men sedan satt det och hon sa till själv eller gick själv in i badrummet.
 

håller med! imt.

Skrivet av  SESA
mm
 

Va?????

Skrivet av  Fia
Sedan hon var 10 månader?? Min son kunde inte ens stå knappt i den åldern. Hur gick det till?
 

Barnen sitter innan de står så

Skrivet av  gullet o E 0307, Grodan bf 10/11
pottan vid 10 månaders ålder är inga problem. Det är inga problem med en toastol från i alla fall 4,5 månads ålder för det har vi testat med framgång.
 

Jo...

Skrivet av  Britta&Olivia
hon hade inga problem att sitta i den åldern. Hon är normalt utvecklad i övrigt. Jag fick hjälpa henne att sätta sig och att ta sig därifrån. Skulle sett henne med en Kalle Anka pocket i handen (precis som storasyskonen på toan).
 

Artiklar från Familjeliv