Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mogen fyraåring...

Skrivet av K-ina
Här kommer YTTERLIGARE en bajsvägrare. Har en fyraårig kille som slutade med dagblöja för ett år sedan. Problemet är att han vägrar att bajsa på toaletten. Han har nattblöja som alltid är våt så han är inte redo att sova utan den. Grejen är att den inte bara är våt utan den är full av bajs också... Han sover som en stock när han bajsar och det gör ju vi också... Stanken är otrolig när man öppnar dörren till hans rum på morgonen. Eller så har han sovit hos oss och man har "vant sig" tills han börjar röra på sig... Det finns inte ord för hur äckligt jag tycker det är just nu. Kände idag att gränsen var nådd - som om jag skulle kunna få bestämma det?!
Han är en - om jag förstått BVC rätt - ovanligt mogen kille men på denna punkt har han halkat efter rejält. Ena stunden kan man föra komplicerade resonemang om livet och döden med honom och samtidigt är det detta med bajsblöjorna...
Vi har gjort allt vi kunnat hitta på... Både bra och dåliga saker. Peppat men inte tvingat. Uppmuntrat men inte mutat. Mutat och nu även - HOTAT... Senaste saken: Bajsskolan. Mamma stånkar hon också... Pruttar friskt och vinner bajstävlingarna. Sonen har ingen chans men han skrattar glatt åt mammas åthävor. Han talar glatt och villigt om för större kompisar att han behöver blöja på natten och tycker att det är helt OK. Inga skamkänslor tack och lov - men nog borde han väl själv vilja snart??? Ge mig bara några tröstens ord tack!
Svar på tråden: Mogen fyraåring...
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv