Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Någon som har tips?

Skrivet av Gloria med Lucas 9909 och Evelina 031001
Hej!!!
Lilleman här hemma är fyra.
Han har inte haft blöjor på dagen på ett år nu.
Nu har vi även tagit bort blöjorna på natten (det här är bara tredje natten), men fast vi tar upp honom flera gånger per natt kissar han i sängen.
Gör vi rätt?
Hur vet man att han är mogen?
Vad har ni för erfarenheter.
Kramar
Gloria.
Svar på tråden: Någon som har tips?

Försök ett tag till

Skrivet av  SESA
att ta upp honom. Egentligen borde han inte behöva kissa så himla många gånger under natten, kanske är han fysiskt omogen att hålla tätt nattetid? Dricker han välling? Det blir ju rätt mycket vätska i maggen strax före insomnandet. Det kanske kan funka att begränsa drickandet under sena eftermiddagen?

Vet att mina föräldrar gjorde så med en fosterpojke. Dels begränsade drickandet, dels tog upp honom på nätterna. Det tog tid, och oändligt många tvättar, men nu är han nattorr och behövde aldrig larmmadrass el liknande som man kan få via bvc/vc efter en viss ålder.

Om jag vore ni skulle jag fortsätta ett tag till. Men om han dels går upp och kissar och ändå kissar ner sängen, om det inte blir någon förbättring, sätt på blöjan igen och testa om ett par månader. Om det inte är så att han absolut inte vill ha blöjan, då är det ju lite smågrymt att tvinga på den igen…
 

Med dottern

Skrivet av  Jennie
så väntade vi tills blöjan under ca en vecka tid var torr på morgon när hon vaknade.
Då tog vi bort nattblöjan.
Detta var för ett år sedan då hon var knappt 4 år och trots att hon fram till i våras drack välling strax innan läggdags så har det fungerat bra. Hon har inte kissat i sängen en enda gång.

/ Jennie
 

Artiklar från Familjeliv