Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har en fråga

Skrivet av maud och jacob 010109
Hej Jag är ny på den här snacksidan men håller till på vinterbarn 00/01. VI har en son på fyra ( han fyller fyra 9 januari). Han blev torr i augusti i år när han åter började på dagis efter semesteruppehållet. Vi hade då kämpat med att få honom torr men han var ointresserad. NÄr han kom till dagis gick det bra. Vad han inte gör är att han vägrar bajsa på toaletten och han vägrar bajsa överhuvudtaget. han går och kniper och håller sig i flera dagar. Under dessa dagar är det "bromssträck" i kalsongerna. Han vill inte ha blöja borta "han är ju stor, säger han" men hemma sätter jag på en blöja när jag ser att det är bajs på gång. Men han vägrar alltså, han springer omkring när det trycker på och han sätter sig ner för att "trycka in bajset" som han själv uttrycker det. Jag vet inte vad jag ska göra, det är ju hemskt synd om honom som nästan har panik inför att bajsa och jobbigt för oss med eftersom vi inte vet hur vi ska hjälpa honom. Är det någon som har något råd?
Svar på tråden: Har en fråga

hej

Skrivet av  Veronica och Idun
iduns mamma är här med under nicket smulan :-D

http://www.infomedica.se/artikel.asp?CategoryID=15146&Preview=

läs här!
 

tack

Skrivet av  maud och jacob 010109
Det var en jättebra artikel och jag ska nog ringa till BVC efter helgerna. För Jacob vill INTE bajsa alls för han håller emot till slut kommer det men detta är en process på en vecka ungefär. Så fort det trycker på så sätter han sig ner och säger "jag ska göra så att bajset åker upp igen". Artikeln var jättebra, tusen tack. GOD JUL
 

Artiklar från Familjeliv