Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

"Blöjfria nybörjare på dagis"???

Skrivet av m
Dottern har nu klarat sig utan blöja några dagar hemma, vi är lediga från jobb och dagis och har passat på och täna lite extra... Vi måste ju dock påminna henne att gå på pottan, och följa med till toan, annars blir det en olycka, men annars funkar det bra! Men nu när hon ska till dagis igen, hur går det då? Hur bra brukar personal vara på att påminna om toa o.s.v??? Känns ju dumt att hon ska ha blöja där om hon fixar vara utan hemma, men samtidigt vill man ju att hon inte ska misslyckas en massa gånger där för att ingen hjälper henne komma ihåg toan/pottan...
Svar på tråden: "Blöjfria nybörjare på dagis"???

kanske svårt

Skrivet av  Lena m J&O
det beror nog helt på dagiset, på vissa ställen sätter de hellre på blöja om de är ute mycket, hos dagmamman där min dotter går var det tvärtom, hon sa till oss en dag att vi behövde inte ha blöja på henne för hon var torr .. jasså? sa vi...
 

När vår tjej började dagis

Skrivet av  Britta&Olivia
i höstas hade vi precis börjat med att hon skulle vara blöjfri på dagarna. Dagispersonalen överträffade alla mina förväntningar när det gällde att ställa upp på detta. I perioder när jag tyckte hon gjorde många "misstag" och var beredd att sätta på blöja igen så peppade de istället mig att låta henne gå utan. Det var ju bara att torka om det hände.

Min tjej var ändå tidig (inte två år ännu) men de ställde ändå upp till 110% och gör det fortfarande.

Fast det är naturligtvis ingen självklarhet. Också här är man hårt drabbade av nedskärningar och många små barn finns på avdelningen. De är fantastiska!!!
 

Artiklar från Familjeliv