Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

"Normalbredd" på tvättmaskin?

Skrivet av Sara bf 26/5 & Jonna 991222
Vi har tänkt köpa tvättmaskin, frontmatad, att klämma in i vårt badrum. Hade tänkt ta bort skötbordet, men igår insåg jag att det kanske går ändå! Vad är det för normalbredd på tvättmaskiner?

Har ni något speciellt vi ska tänka på när vi ska köpa? Det behöver inte vara nån "höjdare", men det måste ju gå att tvätta de normala programmen ; ) Har ändå tänkt att använda oss av den allmänna tvättstugan för det mesta.
Svar på tråden: "Normalbredd" på tvättmaskin?

kolla in enerigklass och tvätteffektivitet

Skrivet av  Miko
centrifugeringen bör vara 1000varv annars får du det inte torrt så lätt på om det inte är varmt..

Kolla in den här, prisvärd och bra fast den bara har 880varv..
http://se.pricerunner.com/Products.jsp?model=40689

3495 kr på el-giganten i kållered, brukar dyka upp til det priset ofta hos vår el-gigant med (Örebro)

är den för stor så är det här ett nästan lika bra alternativ
http://se.pricerunner.com/Products.jsp?model=85852

3290 kr hos Gränsbygdens Köpcentrum i Markaryd (var det nu ligger? *s*) annars 3990kr hos alla OnOff

Lycka till!
 

Tack! Fast..

Skrivet av  Sara bf 26/5 & Jonna 991222
..jag insåg att om maskinen inte är för bred, max 75 cm, så får vi in en toppmatad. Är inte de billigare?

Ska kika runt lite och be pappa om råd ; )
 

En standard...

Skrivet av  Tea
brukar vara 60cm bred. Och med en frontmatad så kan nu ha skötplats ovanpå. Vi hade en toppmatad tidigare och jag måste erkänna att jag gillar våran frontmatade mycket bättre. Men det blir lätt ett klädberg på tvättmaskinen ;-)
 

Jaaa...

Skrivet av  Sara bf 26/5 & Jonna 991222
..är den bara 60 cm så går den in utan problem, det finns 75 cm kvar BREDVID skötbordet! Ja, vilken lycka att kunna ha skötbordet kvar! : )

Klädberg lär det väl bli här oxå, för när tvättmaskinen åker in så åker tvättkorgen ut.. hum hum.. ; )
 

den ena av mina förslag är toppmatad :-)

Skrivet av  Miko
den första är frontmatad :-)))
 

Ja..

Skrivet av  Sara bf 26/5 & Jonna 991222
..jag erkänner att jag svarade innan jag tittade på länkarna =)
 

Artiklar från Familjeliv