Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

"Hård" kudde

Skrivet av Guffan
Någon som vet någon kudde som har en hård skön stoppning som håller?

Tycker att man köper kuddar som verkar bra, men så försvinner passformen efter ett tag..
Lite retfullt..
Har mycket problem med nacken, så jag är i behov av en bra kudde..

Svar på tråden: "Hård" kudde

Jag älskar min Tempurkudde!!

Skrivet av  Dupin
Har provat diverse nackkuddar genom åren, men
Tempur ger verkligen bra stöd! Om du testar, så kanske du tycker att den känns väldigt hård medsamma, men den formar sig efter dig efter en liten stund! Har haft min i 7 år nu, och ska väl snart skaffa en ny, för nu finns de i olika höjder och jag vill ha en lite högre.
 

Håller med!

Skrivet av  Annapanna
Tempur är överlägsen!
 

Latexkudde

Skrivet av  ullisa
Finns på Jysk. Den är dyr, men den håller formen och är ganska hård. Den har inte upphöjningar som anatomiska kuddar, utan den ser helt vanlig ut. Det finns en hög och en låg modell. Jag har ett par vänner som köpt den och liksom du vill ha en fast kudde som inte blir platt. Kolla på den om du har en möjlighet.
 

Jag har en sk "nackkudde"..

Skrivet av  Sharp
och jag skulle min själ inte klara en natt utan den!!! Har haft den i flera år nu (börjar bli dags att byta!) och släpade till och med med den till BB. Jag har också problem med nacke och axlar och de där kuddarna är en gudagåva!
 

Tempur

Skrivet av  Annjo
Båda jag och maken har Tempur kuddar, de är supersköna!!! Helt klart värda sitt pris. Vi har en som är plan och en som är upphöjd för nacken. Själv föredrar jag den med lite upphöjd för nacken, men det är nog en smaksak.
 

min kudde

Skrivet av  Cayenne
har jag köpt på en mässa. Det är bovete i den, och den formar sig efter huvudet, och blir dessutom inte varm om man svettas.

Det finns likanande i såna där reklamblad "du vet". Subakawa pillov, tror jag den brukar heta i dessa.
 

Tacka allihopa..

Skrivet av  Guffan
Nu fick jag lite o välja på..*ler*
 

Artiklar från Familjeliv