Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Amningsbehå med bygel

Skrivet av Guffan
Är det någon som vet var man kan köpa en amningsbehå med bygel?
Svar på tråden: Amningsbehå med bygel

Kappahl hade såna tidigare i alla fall. IMT

Skrivet av  Myrr
 

Lindex & Twilfit

Skrivet av  EL
Där köpte jag mina ursnygga amningsbehåar med bygel från Abecita hösten/vintern 2000. Borde finnas i andra välsorterade underklädesaffärer också, tycker jag.
 

Lindex Triumf bh´n m bygel är bäst

Skrivet av  pyret
jätteskön syns inte heller att det är bygel.
 

man skall väll

Skrivet av  Ayhanza
INTE ha med bygel tydligen är det större risk för mjölkstockning! iom att bygeln "klämmer" mera än envanlig amnings bh men vill du ha en så finns det som de andra sagt här!
 

Om en bygelbh

Skrivet av  Bea m. Vincent 8/5 -01 +bf 24/12
sitter rätt så skall ju bugeln sitta under bröstet en bit från mjölkkörtlar mm och inte tycker jag att bygelbharna är snävare än en vanlig. Var förbannad när jag ammande för att det inte fanns några bygelbhar att få tag på som amningsbh i min storlek utan jag fick ha mjukbhar och pga det inget stöd till brösten.
 

FInns bättre än mjukbh

Skrivet av  Skrållan
men som inte har byglar. Här i stan var det ett elände att få tag på. Fanns då jag fick första barnet. Triumph hade jag då. Superbra och mkt stöd för en med 75 F som jag har. Denna ggn var jag t´vungen att åka till en annan stad. Men hittade en jättestadig, snygg amningsbh. Har även en mjukis men den anv mest i början då jag var svullen och hade MASSOR med mjölk.

Skulle dock inte själv vilja ha en med bygel då jag ammar. Men smaken är olika och säkerligen spelar det in hur vi ser ut mm.
Det är ju tur det finns olika.(fast det har dom inte fattat i denhär stan grrrr)
 

Närmaste större stad

Skrivet av  Bea m. Vincent 8/5 -01 +bf 22/12
är Umeå 30 mil söderut. Har inte så stor lust att göra en avstickare dit för att se om de har en bra amningsBH. När jag väntade Vincent köpte jag bla en svindyr som skulle vara såååå bra för större bröst men den är den obekvämaste BH jag haft i hela mitt liv. Sllutade med att jag använde mina vanliga bygelbh:ar även under amningstiden.
 

Jag har aldrig haft mjölkstockning...

Skrivet av  Nina
och hade bygelbehå hela tiden jag ammade, dvs nio månader. Mina amningsbh är från Abecita. Dyra
(Ca 300:-) men värt vartenda öre. Finns att köpa på bl a Twilfit. Jag har dock haft mjukisbh från Minimundus på natten.
 

Jag beställde en...

Skrivet av  Tea
svart med bygel från growinlife. Det var den bästa amnings-bhn som jag fick tag på. Här är en länk till just den modellen som jag hade.
http://secure.growinlife.se/webapp/commerce/command/ProductDisplay?prrfnbr=6305&prmenbr=362&cat=Amningsbehå
 

Den såg bra ut

Skrivet av  Bea m. Vincent 8/5 -01 +bf 22/12
synd att den bara fanns upp till E-kupa :-(
 

Artiklar från Familjeliv