Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Amingsplagg

Skrivet av Maria v. 30
Hej!

Jag har just varit inne på www.activebabycare.com, där de bl.a. säljer BOOB\'s amningsplagg. Såväl linnen som tröjor är ju jättesnygga, men fy vad dyra!!! Är det någon som vet var man kan få tag på motsvarande plagg (andra märken o.s.v.) billigare? Gärna på nätet!
Svar på tråden: Amingsplagg

Du kan få

Skrivet av  Tina & Angelina maj -02
köpa två stycken t-shirtar av mig, maila mig för mer info.
 

Kolla på www.babycompaniet.com

Skrivet av  kaza
där ifrån har jag köpt min tröja och linne
 

Någonstans i Danmark tror jag

Skrivet av  Immimi
Kanske om du söker på den här sidan eller på barnklädessnack så hittar du den adress jag tänker på. Jag är nästan helt hundra på att någon här på FN köpte sådana kläder via nätet i Danmark mycket billigare.
 

Budget lösning

Skrivet av  Carro m. Erik 001021 o Ebba 021130
Jag köpte en Boob tröja (begagnad) när jag väntade mitt andra barn. Jag var så nöjd med det så jag klurade ut en budgetvariant.

Ta på dig ett linne med smala axelband (finns tex på H&M för typ 70:-). Ta på en vanlig tröja över. När du sen ska amma drar du bara upp den översta tröjan och drar ner linnet under bröstet. På så sätt slipper du blotta hela magen och andra bröstet. Funkar minst lika bra som Boob tröjan.

Förresetn är Boob tröjan av usel kvalité...
 

SMART!

Skrivet av  Maria v. 30
Tack snälla för tipset!
 

Lätt att sy själv!

Skrivet av  Nette
Köp tre billiga åtsittnade toppar i samma färg.
Klipp av framsidans tyg ca 20 cm under ärmhålet på tröja A. På tröja B andra klipper du av precis vid ärmhålet. Sy fast den avklippta delen från tröja B under den fasta delen på tröja A (hänger du med *s*) och fålla in kanterna.

Eftersom även bakstycket på tröja B kan användas på samma sätt så gör du likadant på tröja C som på tröja A.

Väldigt svårt att förklara. Maila om du är intresserad så kan jag skicka en beskrivning med bild.

[email protected]
 

Artiklar från Familjeliv