Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Amnings-bh!

Skrivet av Maria v. 30
Snälla hjälp mig att få tips om bra amnings-bh:ar! Jag har storlek 80 D, och vill helst ha en BH om inte med bygel så åtminstone en som ger bra stöd och lyft till bysten. Tipsa gärna om märken och butiker!

TACK!
Svar på tråden: Amnings-bh!

Lindex "Swegemark" *imt*

Skrivet av  makeba
 

Jag skulle vilja rekommendera..

Skrivet av  Helén
.. en Anita Maternity (www.ANITA.com). Jag hade själv storlek 80 D och min Anita-amningsbh blev favoriten. Den var utan byglar och hade sk kwik-clip, dvs du stänger kupan lätt med hjälp av en liten ficka som du stoppar in fingret i när du ska haka fast kupan i bh-bandet. Bh:n var stabil men samtidigt smidig och skön att ha på sig, den vidgades bra då brösten var mjölkfyllda men kändes ändå inte "för stor" då man ammat färdigt. Den kostar ca 300:-. Jag köpte också en amningsbh från Swegmark på Lindex för 350:-, men jag gillade den inte alls. Den kändes jätteskön när den var nytvättad men efter bara en lite stund var det precis som om allt stöd försvann vilket var väldigt obehagligt då stödet är det viktigaste när man har stor byst som är tung och mjölkfylld. Lycka till med bh-köpet, jag hoppas att du hittar en som känns bra =o).
 

Triumph

Skrivet av  Anna med 2
När jag ammade hade jag 80C och den bh som passade mig bäst var Triumph (finns på Lindex, ca 300:-). Efter att ha köpt och provat den första blev det fler och övriga bh:ar förpassades till skamvrån (dvs bortskänkes-kassen).
 

Triumph på Lindex

Skrivet av  Helena m Amelia +4 till
och köp en som har tyg på båda sidorna när du knäpper ner lappen. Dom sitter bäst.
 

Growinlife

Skrivet av  Tina & Angelina maj -02
På Hornstulls strand har ett bra utbud och är kunniga och trevliga.
 

Artiklar från Familjeliv