Sök på innehåll hos Allt för föraldrar
Tvättmaskinen är sönder!
Skrivet av Amr

Miele har 10 års garanti!

Skrivet av Ingela E
Om en tillverkare vågar ge så lång garanti så tycker jag att det säger ganska mycket om kvalitén. Den kostar lite mer, men är kanonbra. Flexibla funktioner som varvtal mm även på sina billiga modeller, energi och vattensnål, mm.
Svar på tråden: Miele har 10 års garanti!

Ja Miele kan jag också rekommendera

Skrivet av  iabw
Är helnöjd med den vi har nu. Har inte varit några trassel alls. Kör 1-2 maskiner varje dag och maskinen är ganska precis 4 år nu.
 

Hmm

Skrivet av  Helén - Elektro Helios
När jag hade Electroservice hos min sjuka tvättmaskin i höstas frågade jag om det var värt att köpa en dyrare maskin (trodde att min à 4500 kr var dödsdömd) som Miele. Han tyckte att man inte skulle göra det, för de går också sönder tillslut och om livslängden på en Miele är 15 år så kan man med största sannolikhet få ut det samma (eller fler) antal år om man köper en billigare x3 st för samma pengar som den dyrare maskinen.
 

Så kan man ju såklart också resonera!

Skrivet av  Ingela E
Men jag har aldrig haft en bättre tvättmaskin än min Miele.

Har (tyvärr) Electrolux nu då vi inte fick lov att installera egna maskiner här där vi hyr och de ingår. Det jag främst tycker är dåligt med vår nuvarande och många andra är att tvättprogrammen är förinställda och det bara går att välja mellan ett visst antal. På Mielen valde man till eller från precis _alla_ funktioner, vilket jag tyckte var toppen.
 

Det är inte 10 års garanti

Skrivet av  Anna
utan man får ett presentkort på 1000 kr(tror jag att det var) som man kan använda som delbetalning för reparationer under en 10 års period.
Få förklarade försäljaren för oss när vi köpte en Miele diskmaskin
 

Hur menar du då?

Skrivet av  Ingela E
Fick ni ett presentkort på 1000 kr för reparationer när ni köpte diskmaskinen? Eller får ni det ifall maskinen går sönder?

Själva fick vi en vanlig garanti som räcker 10 år då vi köpte tvättmaskin.
 

Ja, vi fick ett "presentkort"

Skrivet av  Anna
eller ett papper där det står typ
- kan användas som delbetalning vid reperationer innom 10 år.... eller nåt liknande, jag hittar tyvärr inte den lappen.
Idag fick jag ett reklamblad från El giganten där på en tvättmaskin står det -.....lång livslängd samt 10 års KVALITETSBEVIS från tyska Miele......
Dom säger altså att den SKA hålla i 10 år men det är INTE 10 års garanti
 

Jag va tvungen att ringa en

Skrivet av  Anna
service verkstad för att fråga och han sa samma sak.
Man har 2 års garanti och om man köper tvätt- diskmaskin, torktumlare eller inbyggnadshällar från Miele så får man ett värdebevis på 1000 kr som man kan använda vid reparationer.
Det är INTE 10 års garanti utan det finns säkert en tilläggsgaranti i butiken att köpa om man vill, men den gäller ju än vilket märke man köper.
 

Vår Miele torktumlare är värdelös!

Skrivet av  Jenny med 3*A
Den har krånglat och överhettats sedan den bara var ett par år gammal. Första gången fick vi ut en reparatör som tog 750:- för att återställa överhettningsskyddet. Det var inte tal om att gå på någon garanti. Därefter har jag lärt mig att återställa överhettningsskyddet själv, för det har nog gått ca 200 ggr sedan dess. Nej, nog för att det finns måndagsexemplar men jag skulle aldrig köpa Miele igen. Jag skulle kolla på Pricerunner vilken som är den mest sålda maskinen och köpa den.
 

Artiklar från Familjeliv