Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

amazon.com

Skrivet av Arwen
Nån som har erfarenhet av att beställa därifrån?
Hittade så underbara babyfiltar där (John Lennon-kollektion) som jag inte tror finns i Sverige och vill ju så klart beställa dem, men både jag och maken har tittat på hemsidan och kan inte riktigt komma fram till vad de har för leveransvillkor och portokostnader och sånt, nån som vet??
Går det över huvud taget att beställa till Sverige? Tillkommer några anda avgifter än porto? Vad kan man välja för betalsningssätt, hur är det med leveranstiden?

Ja, jag vill veta så mycket som möjligt, hoppas nån har erfarenhet (eller är bättre på engelska/att förstå deras hemsida än vad jag är..)!!
Svar på tråden: amazon.com

Om du

Skrivet av  Anna
lägger det du vill ha i korgen och går till kassan (tror du måste registrera dig först) så ser du då hur mycket frakten kommer att gå på. Du kan betala med kreditkort, sen mailar de när paketet är skickat. Jag beställer jätteofta från amazon.co.uk (England) och det är superenkelt. Eftersom detta är från Usa får du nog räkna med att få betala en tullavgift också. Titta på tullens hemsida tullen.se, där finns listor.
 

Är det

Skrivet av  Arwen
ingen tullavgift om man beställer från England? Bara porto? (Ursäkta, har aldrig beställt från nåt annat land förut, är inte så insatt..)
Nu hittade jag tyvärr inte just den filten på den englska sidan, men det kan ju hända att jag beställer nåt därifrån i framtiden.

Tack för ditt svar!
 

Ingen tull inom EU

Skrivet av  Helén
Så gå i första hand genom amazon.co.uk om du vill undvika tull och avgifter. Dessvärre ligger Pundet högre än Dollarn.
 

Kanske finns i sverige

Skrivet av  Anna m Michaela -99 & Erik 040102
vet inte vilket filt just du menar men simpleworld säljer delar ur hans kollektion. Finns som vanlig butik samt webbutik.
 

Tack

Skrivet av  Arwen
för tipset, men jag hittar inte just den filten på deras websida i alla fall. De har en annan filt ur hans kollektion, men det är inte den jag är ute efter. Denna vill jag ha:
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B000056HKR/qid=1076687878/br=1-1/ref=br_lf_ba_gp_1//103-8488703-5959804?v=glance&s=baby&n=551890
 

jag beställde böcker

Skrivet av  maria65a
från amazon här om dagen, frakten gick på $8.98 för en leverans tid på 3 veckor ca tror att det fanns en snabbare och dyrare variant med men minns inte säkert.
Betalade helt glatt med kort, som alltid, har aldrig *peppar peppar* haft några problem med det!
 

Varför

Skrivet av  Catta
beställer du inte böckerna från amazon i england i stället, blir mycket billigare?!
 

för att jag inte kollade så noga! :-)

Skrivet av  maria65a
Man lär så länge man lever!
 

vet inte om du är intresserad

Skrivet av  salsita
men jag har sett en affär som har massa olika john lennon barntäcken, påslakan osv!
Hojta till om du vill vet =)
 

Jaa!

Skrivet av  Arwen
Jag vill veta!
 

Jag såg det

Skrivet av  salsita
på Barnens hus i Rotebro, finns nog säkert i alla barnens hus, ring och fråga!!!! Tyckte också mycket om dem!!!
Hoppas du hittar det du söker, om dem inte har det du vill ha så borde dem ju kunna ta in det eftersom att dem ändå har det märket!
 

Tack

Skrivet av  Arwen
jag ska kolla hos dem!
 

Hoppas att du hittar det du söker *imt*

Skrivet av  salsita
a
 

Babyland

Skrivet av  chica
saluför Lennon-kollektionen.
 

Jo jag

Skrivet av  Arwen
vet, men de har inte just DEN filten som jag vill ha, bara fleecefiltar.. =(
 

Men här då?

Skrivet av  Babaria med Lilla Snutt 15/8 -03
http://www.bambino-mam.se/

Klicka på produkter osv...
 

Tyvärr..

Skrivet av  Arwen
Hittar bara fleecefilten där också..
Tack ändå!!
 

Artiklar från Familjeliv