Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Alltså, hur många alias får man ha?? (auktioner)

Skrivet av Anonym idag
var inne och tittade på bra bud och såg att en säljare satsar på nytt alias igen. vet att denna säljare gått under flera olika alias på libero, bra bud och även tradera. känner även igen kläderna som låg på tradera för några veckor sen. Nu till min fråga: varför har man flera alias? I mina ögon så dömer man ut säljaren som oseriös då. Skulle gärna buda på hennes kläder men känner mig så olustig då denna människa byter namn hela tiden. Vet att det var tal om polisanmälan på liberosidan men kläderna är fina och hon kan vara seriös ändå, eller? Vill inte riskera att buda och betala och sen inte få några kläder. har blivit lurad så en gång förut.
Kan ni se någon anledning till att man byter alias hela tiden? har ni gjort det någon gång?
Svar på tråden: Alltså, hur många alias får man ha?? (auktioner)

Vill påstå att

Skrivet av  Cammis
man inte får ha flera samtidigt, men det är nog ingen kontroll på vare sig Tradera eller Bra Bud.
Jag tycker det verkar oseriöst att byta alias, förstår inte heller varför om man inte fått massa negativa omdömen förstås, men då kanske man inte är så seriös heller..
 

Denna tjej har flera negativa omdömen

Skrivet av  Anonym idag
men det kan jag ta även om man kan bli lite misstänksam. men då har man möjligheten att läsa motiveringen till det neagtiva omdömet och då känns det säkrare än när denne byter alias. jag menar alla kan få ett obefogat negativt omdöme i t.ex hämd. nej, jag avvaktar nog med att lägga bid då magkänslan säger mig att detta är skumt.
 

HON ÄR AVSTÄNGD

Skrivet av  Marie
På tradera, därför har hon nog startat med nytt alias. på ett av henns förra alias så har hon massor med negativa omdömen så där har vi svaret.
 

Vad har hon för alias då?

Skrivet av  tradera-fan
Det kan ju vara bra at veta om det rör sig om en oärlig person!!
 

vet inte om man får peka ut säljare på det viset

Skrivet av  Sofia
men hon gillar bamse *ledtråd*
 

tycker att man kan varna på

Skrivet av  marie
barnkläders snacks hemsida
 

Mer då...?

Skrivet av  Suss
Lite mer ledtråd...?
 

hon är mamma också *imt*

Skrivet av  Sofia
.
 

och duktig på datorer.. imt

Skrivet av  Sofia
.
 

Men...

Skrivet av  marieh
Men om det är den jag tror, så har hon ju 100% positiva omdömen, men är ändå avstängd...

Beror det då på att hon inte skött sina åtaganden hos Tradera? Alltså betalat räkningar till dem.

Vad annars blir man avstängd för, om man inte har en massa negativa omdömen?

Skulle gärna vilja veta vilket hennes nya alias är?
 

Ja, på ett av användarnamnen på tradera

Skrivet av  Annica
så har hon bara positiva betyg men inte på de andra på bra bud och tradera (vet fyra stycken utöver detta). Vet även att hon sålt på libero och där blev det polisanmälan. har inte handlat av henne själv men nog är det skumt. Vill inte heller skriva ut hennes alias men du har fått hjälp ovan ser jag.
 

Antagligen

Skrivet av  Balderblå
har något tipsat tradera om att det är en användare de tidigare stängt av. Då blir man avstängt på en gång om de kollar och upptäcker att det stämmer.
 

Vilken ort?

Skrivet av  Annica
bor hon på?
 

Är vi två annica här?

Skrivet av  *Annica*
Då byter jag till *Annica*. Om jag inte minns fel så hade hon även gävle-xxx som alias ett tag så jag gissar på att hon kommer därifrån.
 

Hon bor i

Skrivet av  mamma p
Gävle
 

Artiklar från Familjeliv